حکیم: جامعه جهانی باید در برابر رژیم صهیونیستی با جدیت بایستد

۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۱۱:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۳۹۱۱
حکیم: جامعه جهانی باید در برابر رژیم صهیونیستی با جدیت بایستد
سید "عمار حکیم"، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد جامعه جهانی باید در برابر تعرض ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی بایستد و از حقوق ملت مظلوم دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حکیم در این پیام آورده است که مساله فلسطین و ملت، خاک و مقدسات آن برخلاف تلاش برخی که می‌کوشند آن را کوچک و چندپاره جلوه دهند، به فلسطینیان منحصر نمی‌شود، بلکه مساله امت عربی و اسلامی و نیز مساله‌ای انسانی است. 

وی در ادامه افزود: بیت‌المقدس سومین سرزمین مقدس مسلمانان است که مسجد الاقصی در آن جای دارد و پیامبر (ص) از آن به آسمان معراج کرد و نخستین قبلۀ مسلمانان و دل‌های مسلمانان به سوی آن است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت که احیای روز جهانی قدس تأکید بر این حق و زنده نگه داشتن تصویر آن در ضمیر انسانی است تا به آزادگان جهان نقشه‌های خطرناک برای سرقت آن و عادی‌سازی و معمولی جلوه دادن مساله آن و مصادره حقوق ملت فلسطین را یادآور شود.

حکیم در پایان بار دیگر از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی حقوقی و حقوق بشری خواست که در برابر پیش‌روی نامشروع رژیم صهیونیستی با جدیت بایستند و سیاست سرقت زمین‌های فلسطینیان و تخریب ناحق زمین‌ها، باغ‌ها و ساختن شهرک‌های صهیونیستی را متوقف کنند و برای رسیدن به راه حل عادلانه و فراگیر برای مساله فلسطین بکوشند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز