عبدالملکی: ما در انتصابات از هیچ‌کسی توصیه نپذیرفتیم

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۰۹:۲۷:۴۳
کد خبر: ۱۳۲۴۶۳۷
عبدالملکی: ما در انتصابات از هیچ‌کسی توصیه نپذیرفتیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روند انتصابات در وزارتخانه، گفت: حدود ۳۰۰ نفر انتصابات داشتیم و حدود ۲۳۷ نفر از انتصابات از همکاران در وزارتخانه بوده‌اند که از آنها استفاده کرده‌ایم.

به گزارش  خبرگزاری برنا، حجت الله عبدالملکی در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی قبولی طاعات برای هم‌میهنان و تسلیت درگذشت استاد نادرطالب‌زاده گفت: روز جهانی کارگر را تبریک می‌گویم؛ کارگران یعنی اغلب جمعیت کشور و مجلس و دولت انقلابی به خوبی موضوع کارگران را پیگیری می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع وضعیت انتصابات و در پاسخ به سوال سید ناصر موسوی لارگانی درباره انتصابات مطرح کرد: باید درباره انتصابات توضیح دهم که چه مقدار از همکاران خود وزارتخانه بوده‌اند و چه تعداد افراد از بیرون بوده است؛ حدود 300 نفر انتصابات داشتیم و حدود 237 نفر از انتصابات از همکاران در وزارتخانه بوده‌اند که از آنها استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: عده‌ای را در دوره‌ای به دلایل سیاسی به کار نگرفته بودند و در طول 8 سال در مجموعه نبودند؛ ما آنها را برگرداندیم مانند رئیس سازمان بهزیستی. همچنین تعداد 39 نفر از جوانان انقلابی و مومن را به کار گرفته‌ایم؛ با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره جوانگرایی، ما از افراد باتجربه، متخصص و انقلابی استفاده کرده‌ایم.

عبدالملکی با برشمردن معیارهای انتصابات مطرح کرد: انقلابی بودن، کارآمد بودن، فسادستیزی، دست پاک بودن و مردمی و متخصص بودن از معیارهای انتصابات ما بوده است و بیش از 80 درصد هم از همکاران در خود مجموعه وزارتخانه منتصب شده‌اند.

عضو کابینه دولت سیزدهم تأکید کرد: معیارها مشخص بوده است و نگاه ما به طیف و اشخاص نبوده و نگاه فامیلی در انتصابات نبوده است.

وی با تأکید بر ایجاد عدالت در نظام پرداخت در وزارتخانه مطرح  کرد: آنچه که در متن سوال آمده است این است که استعلامات هم در انتصابات ایجاد نشده است؛ با توجه به فهرست انتصابات که از خود وزارتخانه انتخاب شده‌اند، نسخه‌ای از استعلامات قانونی افراد را به رئیس مجلس تقدیم می‌کنیم.

عبدالملکی تأکید کرد: با روی کار آمدن دولت مردمی عدالت‌گرا این حس در همکاران و نه فقط در تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است که می‌توانیم به سمت عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد برویم و لذا درخواست آنها ایجاد عدالت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد در کشور است، رئیس جمهور هم بر این موضوع تأکید دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: با توجه به اینکه من عضو شورای حقوق و دستمزد دولت هستم، موضوع عدالت در پرداخت‌ها را پیگپری می‌کنم.

وی افزود: در موضوع انتصابات باید توضیح دهم که وزارتخانه را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم البته نمی‌خواهم به دولت‌های گذشته برگردم اما لازم است نکاتی را اشاره کنم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجتماعی‌ترین وزارتخانه دولت است که متأسفانه در دوره گذشته و در دولت دوازدهم به سیاسی و امنیتی‌ترین وزارتخانه تبدیل شده بود.

عبدالملکی گفت: تعداد بسیاری از اقوام، خویشاوندان و نزدیکان وزیر به کارگیری شده بودند، انتصابات سیاسی انجام شده بود که دامنه و امتداد آنها تا شرکت‌ها و صندوق‌های آن هم پیش رفته بود. فعالان رسانه‌ای ستادهای انتخاباتی به کارگیری شده بودند و در پست‌های مدیریتی مستقر شده بودند، بعضی از پست‌های کلیدی در اختیار بعضاً افرادی بود که جزء متحصنین مجلس ششم بوده‌اند و برخی جزء محکومین فتنه 88 بودند و بعضاً محکومیت اقتصادی داشتند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به قسمی که در مجلس خورده، مطرح کرد: بنده طبق عهدی که در همین مجلس و با آقای رئیس جمهور با مردم بستم و عهدی که با خداوند متعال کردم این بود  که این افراد ناصالح را برکنار کنم و امانت را به امانت دار بسپارم و تلاش می‌کنیم این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما در انتصابات از هیچ‌کسی توصیه نپذیرفتیم صرفاً بر اساس معیارهایی که رئیس جمهور گفته بودند و مورد تأیید مجلس بود انتخابات را انجام دادیم، حدود 4 هزار نفر را بررسی کردیم و امانت را به امانتدار سپردیم و این موضوع ادامه هم دارد.

عبدالملکی با اشاره به موفقیت‌های وزارتخانه کار در دولت سیزدهم مطرح کرد: اگر شاهد موفقیت‌هایی هستیم به جهت اعتماد دولت، همکاری مجلس و زحماتی است که همین افرادی که منصوب کردیم کشیدند، اگر ما یک روز تأخیر در پرداخت حقوق و دستمزد بازنشستگان را نداشتیم به همین جهت بوده است، اگر در سال گذشته یک میلیون و 144 هزار نفر به بیمه شدگان اضافه شده حاصل زحمات همین افراد انتخاب شده بوده است. اگر استقراض از بانک رفاه را به صفر رسانده‌ایم در حالی که قبل از آن ماهی 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای حقوق بازنشستگان وام گرفته می‌شد ما آن را به صفر رسانده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر حقوق‌ها سر وقت داده شده است به یمن حضور همین افراد منتصب شده بوده است. اگر 20 هزار میلیارد تومان درآمد جدید برای صندوق‌ها ایجاد شد در حالی که در بودجه نبود حاصل زحمات این افراد بوده است؛ اگر خدمات‌دهی رفاهی به بازنشستگان اعم از بیمه تکمیلی و وام‌های قرض‌الحسنه انجام شد و ارتقاء پیدا کرد حاصل زحمات همین افراد بوده است. اگر سهم شرکت‌ها از مخارج صندوق ها 70 درصد در سال 1401 افزایش پیدا کرد و از 30 هزار میلیارد تومان به 52هزار میلیارد تومان رسید حاصل زحمات افراد جهادگر بوده است. ما در برخی موارد رکورد زدیم مانند فولاد، دارو، سیمان، پتروشیمی، گردشگری.

وی با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی مطرح کرد: اگر منافذ حقوق‌های نجومی مسدود شد و جریان جدیدی از مبارزه با فساد را در زیرمجموعه‌ها آغاز کردیم، همه به همت افراد جهادگر و انقلابی همین وزارتخانه بوده است. اگر 400 هزار بیمه شده جدید که اشتغال جدید هم برای آنها ایجاد شده حاصل تلاش همکاران ما بوده است.

عبدالمکی ادامه داد: عامل موفقیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری دولت و مجلس و مجاهدت همکارانم تا سطح کارمند در دورافتاده‌ترین شهرستان‌ها و کشور عزیز می‌دانم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن برشمردن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی مد نظر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: در فروردین ماه سیاست‌هایی در حوزه تأمین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری به وزارتخانه ابلاغ شد که البته مخاطب اصلی آن دولت و مجلس است که اگر این سیاست‌ها اجرایی و عملیاتی شود یک انقلاب در حوزه رفاهی و تأمین اجتماعی ایجاد خواهد شد.

وی تأکید کرد: در همان روز رئیس جمهور به بنده دستور دادند که در مدت دو ماه با همکاری دستگاه‌های مختلف، مجلس و دانشگاهیان پیش‌نویس لوایح را آماده کنیم و در مدت 6 ماه بتوانیم این سیاست‌ها را جهت اجرا تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم و مجلس باید ظرف 6 ماه این سیاست‌ها را پیگیری کرده و اسناد قانونی آن را به تصویب برساند.

عبدالملکی مطرح کرد: آقای رئیس جمهور از طرف دولت مأمور شده‌اند که کمیته‌هایی تشکیل دهند که برخی از نمایندگان نیز در این کمیته‌ها حضور دارند که صمیمانه از آنها تشکر می کنیم. برای پیاده شدن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی حتماً نیاز داریم که مجلس شورای اسلامی ارتباط تنگاتنگی با دولت داشته باشد.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در زمینه رفع فقر مطلق برنامه‌های بسیار زیادی را آغاز کرده‌ایم که الان در میانه این برنامه‌ها هستیم، در زمینه اشتغال می‌خواهم که یک فرصتی به بنده داده شود تا گزارشی از اقدامات در موضوع اشتغال ارائه دهیم. در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی هم برنامه‌های جدی‌ آغاز شده است، در موضوع ارتقاء مدیریت شرکت‌ها کارهای اساسی انجام شده است و نتیجه آن به طوری است که مثلاً در شستا سود شرکت‌های تولیدی 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه مطرح کرد: در موضوع تأمین اجتماعی و بازنشستگی و همه این مسائل، اقدامات و برنامه‌های بسیار خوبی آغاز شده است که می‌توانم بگویم که بدون همکاری و تعامل تنگاتنگ مجلس شورای اسلامی و دولت قطعا موفق نخواهیم شد.

وی در پایان گفت: با اشاره به نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر این عید را به شما تبریک می‌گویم؛ ان‌شاء الله عید خلاصی از گناهان برای همه ما باشد و عید خلاصی مردم از مشکلات اقتصادی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما