در گفت و گو با برنا

عضو هیئت رئیسه مجلس: تخلفات دولت قبل را در حوزه دریافت وام های کلان از یاد نبرده‌ایم/ انتشار لیست ابر بدهکاران بانکی آرزوی مردم بود

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۱۵:۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۳۲۵۶۶۴
عضو هیئت رئیسه مجلس: تخلفات دولت قبل  را در حوزه دریافت وام های کلان از یاد نبرده‌ایم/ انتشار لیست ابر بدهکاران بانکی آرزوی مردم بود
مجتبی یوسفی گفت: یادمان نرفته است که عده ای این وام ها را دریافت کردند و صرف هزینه های انتخاباتی خود کردند. جریانات دولت قبل اینها را فاکتور می کردند، از جیب مردم و سپرده های مردم هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود را پرداخت کردند. انتشار لیست ابر بدهکاران بانکی، یکی از کارهای بسیار خوبی است که این دولت انجام داد، هم شفافیت را در حوزه پولی مالی و بانکی مشخص می کند و هم امنیت را از متخلفین می گیرد.

«مجتبی یوسفی» نماینده مردم اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با با "انتشار لیست ابر بدهکاران بانکی از سوی دولت" گفت: در انتخابات گذشته متاسفانه عده ای مردم را به وعده داده های پوچ عادت داده بودند، وعده هایی که پس از نشستن به کرسی قدرت به فراموشی سپرده میشد. اما این دولت به صادق الوعد بودن معروف و زبان زد است و یکی از مهم ترین تفاوت هایش با سایر دولت ها این است که شعار نمیدهد و به انچه که وعده میدهد عمل میکند. 

وی در ادامه بیان کرد: در مناظرات این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، یکی از نامزدهایی که خودش رئیس کل بانک مرکزی بود مطرح کرد که آقای رئیسی این لیست بدهکاران را شما بگیرد و منتشر کنید،  سوالی که در آن زمان بوجود آمد این بود که که اگر چنین لیستی وجود دارد چرا دولت قبل آن را منتشر نکرد؛ اگر اختیار داشتند چرا منتشرش نکردند و اگر اختیار نداشتند چرا آن موقع آن لیست را ارائه دادند؟ 

عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد: یکی از اقدامات خوب این دولت این است که بدون هیاهو  وجنجال کار خود را انجام میدهد، یادمان نرفته در دولت های قبل می گفتند که ما تا یک ماه آینده لیست ابربدهکاران بانکی را منتشر می کنیم؟ چرا منتشر نکردند؟  هر کس که بخواهد تسهیلات بانکی بگیرد و اشتغال و رونق تولید ایجاد کند اتفاقا به نظرمان این کار مثبتی است و باید تسهیلات به آنها ارائه شود، کسی با فعالین و موثرین حوزه اشتغال و تولید هیچ خصومتی ندارد و اتفاقا مدافع آنها هستیم، اتفاقا یکی از اقداماتی که باید در سیستم بانکداری اصلاح شود پرداخت تسهیلات به موضوعات مولد در حوزه اشتغال است؛ مثل حوزه مسکن ، مثل حوزه خدمات و صنعت که در بسیاری از تامین منابع مالی خود دچار مشکل هستند . ولی ابربدهکاران رانتی که منتسب به جریانات سیاسی تسهیلاتی را گرفتند، این ها باید شناسایی شوند.

یوسفی تصریح کرد: یادمان نرفته است که مردم برای دریافت 5 میلیون یا دو میلیون وام اضطراری یا  وام ازدواج سالها در نوبت بمانند ولی یک نفر با یک تلفن، صدها میلیون تومان وام گرفت و با آن بانک خصوصی تاسیس کرد. ما یادمان نرفته است که  برای معاون اول دولت سابق این اتفاقات افتاد. انتشار لیست ابربدهکاران آرزوی مردم بود. 

وی در پایان افزود: یادمان نرفته است که عده ای این وام ها را دریافت کردند و صرف هزینه های انتخاباتی خود کردند. جریانات دولت قبل اینها را فاکتور می کردند،  از جیب مردم و سپرده های مردم هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود را پرداخت کردند. انتشار لیست ابر بدهکاران بانکی، یکی از کارهای بسیار خوبی است که این دولت انجام داد، هم شفافیت را در حوزه پولی مالی و بانکی مشخص می کند و هم امنیت را از متخلفین می گیرد.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز