یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی؛ زخمی شدن شماری از نمازگزاران فلسطینی

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۱۴:۳۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۲۵۶۹۶
یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی؛ زخمی شدن شماری از نمازگزاران فلسطینی
منابع فلسطینی از یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و زخمی شدن شماری از نمازگزاران فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، منابع فلسطینی در شهر قدس امروز گفتند که نیروهای اشغالگر قدس نمازگزارانِ فلسطینیِ مدافعِ مسجد الاقصی را در "مصلای قبلی" این مسجد محاصره کرده و مورد حمله قرار دادند و سپس به سمت آنها تیراندازی کردند که در جریان این تیراندازی، شماری از این نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

این منابع افزودند: دهها نفر از فلسطینی ها بر اثر گازهای اشک آور دچار حالت خفگی شدند و نظامیان صهیونیست همچنین به سمت نمازگزاران بمب های صوتی شلیک کردند.

یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی؛ زخمی شدن شماری از نمازگزاران فلسطینی

به گفته این منابع، نظامیان صهیونیست همچنین یک جوان فلسطینی را در صحن مسجد الاقصی بازداشت و به محل نامعلومی بردند.

همزمان رسانه های فلسطینی در شهر قدس به نقل از یکی از مدافعان فلسطینی مسجد الاقصی اعلام کردند که شماری از شهرک نشینان صهیونیست پرچم رژیم صهیونیستی را در نزدیک "باب القطانین" - یکی از درهای مسجد الاقصی- برفراشتند.

برپایه این گزارش، صدها فلسطینی صبح امروز در صحن مسجد الاقصی قبل از یورش شهرک نشینان صهیونیست حضور یافتند و نیروهای اشغالگر درهای مسجد الاقصی را به طور کامل بسته و مدافعان فلسطینی مسجد الاقصی را در داخل مصلای قبلی محاصره کردند.

دهها شهرک نشین صهیونیست صبح امروز به دعوت گروههای شهرک نشین در سالروز به اصطلاح "روز استقلال" به مسجد الاقصی یورش بردند.

این درحالی است که گروههای مقاومت فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای در واکنش به فراخوان شهرک‌نشینان صهیونیست برای یورش به مسجدالاقصی اعلام کرده بودند که رژیم صهیونیستی با آتش بازی می کند.

گروههای مقاومت فلسطین همچنین از ملت فلسطین و مردم قدس و کرانه باختری اشغالی خواستند تا برای محافظت از مسجدالاقصی بسیج شوند و از این مکان مقدس در برابر هتک حرمت این مکان از سوی صهیونیست‌ها حمایت کنند.

در همین راستا، سازمان همکاری اسلامی نیز نسبت به ادامه هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها هشدار داد و این اقدام را نقض فاحش حقوق بین الملل و کنوانسیون ژنو و نقض حرمت مسجد الاقصی عنوان کرد.

این سازمان، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی را مسئول کامل عواقب ادامه این تجاوزگریها دانست که تعدی آشکار به احساسات مسلمانان است و به خشونت و تنش دامن می‌زند و به شعله‌ور شدن جنگ مذهبی منجر می‌شود و امنیت و ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از جامعه جهانی از جمله شورای امنیت سازمان ملل خواست تا مسئولیت خود را در قبال ملزم کردن رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر، برای توقف تجاوزگری و نقض حقوق مردم فلسطین و تعدی به مقدسات اسلامی و مسیحی بر عهده بگیرد.

​انتهای پیام/ 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز