وزارت دفاع روسیه از دستاوردهای نظامی جدید این کشور در اوکراین خبر داد

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۱۴:۳۸:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۵۷۰۰
وزارت دفاع روسیه از دستاوردهای نظامی جدید این کشور در اوکراین خبر داد
ایگور کوناشکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای روسیه موفق شده اند ۳۶ واحد سلاح و تجهیزات نظامی در اوکراین را منهدم کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، خبرگزاری تاس به نقل از این  ژنرال ارشد روس افزود: نیروهای روسیه همچنین در روز چهارشنبه موفق شدند ۳۱۰ جنگجوی اوکراینی را نابود کنند.

تاس به نقل از این مقام روسی نوشت:  عملیات تاکتیکی و هوانوردی ارتش هوافضای روسیه  ۷۷ منطقه محل تمرکز نیروهای انسانی و تجهیزات نظامی اوکراین را هدف قرار داده است.

وی گفت: نیروهای موشکی و توپخانه ای روسیه سامانه های پرتاب موشکی بی ام ۲۱ گراد ارتش اوکراین را هدف قرار داده اند.

حملات سنگین و بمباران های اماکن اوکراینی از سوی روسیه همزمان با اقدام اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه مسکو از طریق پیشنهاد تحریم نفت این کشور انجام شده است.

وزارت دفاع روسیه گزار داده در مجموع در عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین ۱۴۶ هواپیما و ۱۱۲ بالگرد، ۷۱۲ هواپیمای بدون سرنشین، ۲۸۷ سامانه موشکی ضد هوایی، ۲۸۱۷ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۳۲۳ سامانه موشک پرتاب چندگانه، هزار و ۲۹۲ توپ و خمپاره صحرایی و همچنین ۲۶۲ دستگاه خودروی ویژه نظامی متعلق به نیروهای مسلح اوکراین منهدم شده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در تازه ترین گزارش میدانی خود از جنگ روسیه نوشت: نیروهای روسیه و شبه نظامیان دونباس در بحبوحه عملیات ویژه در اوکراین در حال پیشروی هستند. در این میان، تخلیه دسته جمعی از خط مقدم ادامه دارد: به گفته وزارت دفاع روسیه، از ابتدای عملیات ویژه روسیه  1.1 میلیون نفر  از مردم از اوکراین و دونباس به روسیه  تخلیه شده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز