ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی؛ سرکوب اعتراض فلسطینیان

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۱۸:۳۰:۵۰
کد خبر: ۱۳۲۵۷۳۲
ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی؛ سرکوب اعتراض فلسطینیان
اگرچه امروز صدها نفر از شهرک‌نشینان با وجود اعتراضات شدید فلسطینیان وارد مسجدالاقصی شده‌اند، اما ورود آنان همواره با ترس و نگرانی و اضطراب همواره بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شهرک‌نشینان صهیونیست از ساعات اولیه صبح امروز پنجشنبه به مناسبت سالروز اشغال فلسطین- که صهیونیست‌ آن را روز استقلال می‌نامد-  تعرض به مسجد مبارک الاقصی را آغاز کردند.

نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینیان در داخل مصلای قبلی گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک کرده و گروهی از اعتکاف‌کنندگان را هم با باتوم مورد حمله قرار دادند.

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی گفت شهرک‌نشینان اشغالگر با ترس و نگرانی وارد مسجدالاقصی شدند و مسیر تعرض خود را هم تغییر دادند و به طی کردن مسافتی کوتاه بسنده کردند، زیرا آنان دریافتند نظامیان اسرائیلی با وجود تعداد زیادشان، قادر به کنترل اوضاع در داخل مسجدالاقصی نیستند.

وی گفت اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی با وجود تعداد کم‌شان، طرح صهیونیست‌ها برای برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در داخل مسجدالاقصی را ناکام گذاشتند.

خطیب مسجدالاقصی تأکید کرد، صهیونیست‌ها همانگونه که در موضوع قربانی کردن در داخل مسجدالاقصی شکست خوردند، اکنون نیز در مسئله برافراشتن پرچم در داخل این مکان مقدس شکست خوردند.

در همین رابطه، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (پنجشنبه) در سخنانی اعلام کرد صهیونیست‌ها بدون ترس وارد مسجدالاقصی نمی‌شوند، زیرا حامیان الاقصی آنها را مجبور کردند پرچم‌های خود را پایین بیاورند.

حازم قاسم سخنگوی حماس هم گفت مقابله قهرمانانه اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی با اشغالگران اسرائیلی، یک نبرد بزرگ و حقیقی است که طرح‌های دشمن را به شکست می‌کشاند.

حازم قاسم اظهار داشت سرخوردگی و دستپاچگی نهادهای امنیتی اسرائیلی و شهرک‌نشینان اشغالگر، دلیلی بر شکست آنان در نبرد عزم و اراده با ملت فلسطین است.

تعرض حدود ۱۰۰۰ شهرک‌نشین به مسجدالاقصی

از صبح امروز صدها نفر از شهرک‌نشینان با وجود اعتراض شدید فلسطینیان وارد مسجدالاقصی شده‌اند.

طبق اعلام رسانه‌های عبری‌زبان، از صبح امروز تا این لحظه ۹۵۰ شهرک‌نشین اشغالگر یهودی تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی تعرض کرده‌اند.

حماس: تلاش‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی شکست خواهد خورد

جنبش حماس در بیانیه‌ای دولت رژیم صهیونیستی را مسئول کامل تشدید تنش‌ها در مسجدالاقصی و همچنین هجوم شهرک‌نشینان به این مکان مقدس تحت حمایت نظامیان اشغالگر را اقدامی خطرناک و تحریک‌آمیز دانست.

حماس افزود: تلاش‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و تحمیل یک سیاست واقعی اشغال شده، به دست مردمان قهرمان ما که از قبله نخست مسلمانان دفاع می‌کنند، شکست خواهد خورد.

در همین راستا، رئیس دفتر سیاسی حماس هم گفت که هدف مقاومت فلسطین از مقابله برابر جنایات رژیم اسرائیل در مسجدالاقصی، خنثی کردن طرح تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس است.

مشارکت هزاران فلسطینی در بیست و پنجمین راه‌پیمایی بازگشت

در حالی که تعرض شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد، بیست و پنجمین راهپیمایی گسترده فلسطینیان با مشارکت هزاران نفر تحت عنوان «راه‌پیمایی بازگشت به روستای متروکه «میعار» در الجلیل آغاز شده است.

به گزارش وبگاه خبری «عرب ۴۸»، امروز پنجشنبه، هزاران نفر از اعراب فلسطینی ساکن سرزمین‌های ۱۹۴۸ در بیست و پنجمین راه‌پیمایی بازگشت به روستای متروکه «میعار» در منطقه جلیل شرکت کرده‌اند.

شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پرچم فلسطینیان، شعارهایی در رابطه با حق فلسطینیان برای بازگشت به روستاهایشان که در سال ۱۹۴۸ از آنجا آواره شده بودند، سر دادند.

این راه‌پیمایی گسترده از سوی انجمن‌های مدنی، گروه‌های سیاسی و جمعیت‌های مردم‌نهاد فلسطین در چارچوب فعالیت‌های گرامیداشت هفتاد و چهارمین سالروز نکبت (سالروز اشغال فلسطین) که اسرائیلی‌ها آن را «عید استقلال» می‌نامند، برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز