نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با برنا

روش دولت برای حذف ارز ترجیحی تضمین غذایی و امنیت غذایی را حفظ می‌کند

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۰۹:۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۶۷۸۶
روش دولت برای حذف ارز ترجیحی تضمین غذایی و امنیت غذایی را حفظ می‌کند
طاهری گفت: بهترین روش برای حذف ارز ترجیحی، همین روشی است که دولت در پیش گرفته است، روش دولت برای حذف ارز ترجیحی تضمین غذایی و امنیت غذایی را حفظ میکند. باید همه دست در دست هم دهیم و اجرای خوب داشته باشیم.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با اهمیت حذف ارز ترجیحی گفت: ارز ترجیحی فرآیندی است که چند سالی شاهد آن هستیم، تمامی کارشناسان معتقدند که این فرآیند ایراد دارد  و در خوشبینانه ترین حالت نصف منفعت این ارز ترجیحی به مردم می رسد شاید هم کمتر، مابقی آن تبدیل به رانت و قاچاق می‌شود. 

وی ادامه داد: عملا از ارز ترجیحی خیری به مردم نمی رسد، بنابراین دو مسیر پیش رو است یا این روند را اصلاح کنیم یا یک مسیر دیگر را بکار ببریم. اصلاح ارز ترجیحی به این شکل است که تمام روزنه های نفوذ و رانت ها و سامانه ها را اصلاح کنیم، راه حل دیگر این است که یارانه ها را به جای آنکه به وارد کننده بدهیم مستقیم به مصرف کننده‌ برسانیم. 

طاهری تصریح کرد: بهترین روش برای حذف ارز ترجیحی، همین روشی است که دولت در پیش گرفته است، روش دولت برای حذف ارز ترجیحی تضمین غذایی و امنیت غذایی را حفظ میکند. باید همه دست در دست هم دهیم و اجرای خوب داشته باشیم.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز