نماینده مجلس: عده ای با ارز ترجیحی به کانادا پناهنده شدند/ ارز ترجیحی جز رانت و فساد نتیجه ای نداشت

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۰۹:۰۵:۰۲
کد خبر: ۱۳۲۶۸۴۴
نماینده مجلس: عده ای با ارز ترجیحی به کانادا پناهنده شدند/ ارز ترجیحی جز رانت و فساد نتیجه ای نداشت
نماینده مجلس یازدهم گفت: من جزو موافقین حذف ارز ترجیحی هستم،دولت قبل از سال 97 یک ارزی را به تجار داد، و تجار از بخش عظیم آن پول سو استفاده کردند و پول مفت به دستشان رسید، برخی با این پول به کانادا پناهنده شدند، برخی با یک سوم آن اقلام وارد کردند و گرانتر فروختند.

حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با اهمیت حذف ارز ترجیحی گفت: من جزو موافقین حذف ارز ترجیحی هستم،دولت قبل از سال 97  یک ارزی را به تجار داد، و تجار از بخش عظیم آن پول سو استفاده کردند و پول مفت به دستشان رسید، برخی با این پول به کانادا پناهنده شدند، برخی با یک سوم آن اقلام وارد کردند و گرانتر فروختند. حرف مان این است که باید این ارز ترجیحی را به خود مردم داد. چشم انداز ما این است و باید این ارز را به مصرف کننده‌ اختصاص دهیم. از خلیج فارس و عمان آب شیرین به فلات مرکزی ایران  بیاوریم و آن قدر دامداری و کشاورزی بالا برود که نیاز نباشد گندم را وارد کنیم.

وی در ادامه گفت: باید ارز ترجیحی را در جهت مثبت خود مصرف کنیم . باید به مردم ماهی گیری یاد بدهیم.  در حقیقت دولت و مجلس باید به فکر ایجاد گشایش در زندگی مردم به طور واقعی شوند اینکه ما دامداری و اراضی را رها کردیم فقط دنبال فروش نفت برویم بدرد نمی خورد باید مثل عربستان که خاکش را عوض کرده و پسته کاری می کند ما هم کشاورزی را آباد کنیم

نماینده مردم رباط کریم تصریح کرد: باید شیوه هایی برای کنترل و مدیریت یارانه‌ها در نظر بگیریم که سفره مردم که یکی از اقلام مهم آن نان است، دچار خدشه نشود.

وی در پایان افزود: برخی افراد سودجو در موضوع تخصیص یارانه به کالاهای اساسی سوء استفاده می‌کنند، دولت  با مدیریت صحیح ارز ترجیحی و اصلاح یارانه‌های پنهان دست دلالان و سودجویان را قطع خواهد کرد تا یارانه پنهان به اقشار کم درآمد اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز