رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به برنا

زمان برداشت یارانه تا پایان اردیبهشت اعلام می‌ شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۰:۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۳۲۷۷۴۴
زمان برداشت یارانه تا پایان اردیبهشت اعلام می‌ شود
میرکاظمی در پاسخ به برنا گفت: وقتی طرح اجرا شود مبلغ کمک معیشتی ماه به ماه در حساب آزاد می‍‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به خبرنگار برنا  مبنی بر انکه چه‌زمانی پول‌های واریزی به حساب مردم قابل برداشت است؟ گفت: تا آخر این ماه این موضوع تعیین تکلیف می‌شود. مبلغ به حساب بانکی که افراد قبلا یارانه می‌گرفتند واریز شده و در همان حساب این مبلغ نگاه داشته شده وقتی طرح اجرا شود ماه به ماه در حساب آزاد می‌شود. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: یارانه 45 هزار تومانی در همین حساب تجمیع می‌شود.  بین 40 تا 80 درصد کالاها تغییر کردند مجبور شدیم مبلغ یارانه را بیشتر کنیم تا پوشش قانونی هم داده شود. 

وی در پاسخ به این سوال که چند دهک یارانه دریافت کردند، اظهار داشت: الان بحث درآمدی 9 دهک دارند با پرداخت یارانه‌ای برداشت می‌کنند.

میرکاظمی در مورد پرداخت یارانه به اتباع گفت: در این مرحله که روی کالاهای اساسی است نه، مربوط به مردم خودمان است و در مورد نان و دارو باید برنامه دیده شود که الان آنها اطلاع ثانوی قطع نخواهد شد و همان روند سابق برای نانهای خبازی و دارو ادامه دارد روش جایگزین بیاید برای آنها فکری می کنند ولی در این مرحله نه. 

وی درخصوص اینکه بعضی یارانه ها را دریافت نمی کردند در این طرح چه اتفاقی خواهد افتاد اظهار داشت: وزارت رفاه بر اساس دهک ها طبق قانون بر حسب تبصره در قانون بودجه امسال سه ما فرصت داشته که دهک ها را پالایش کند و آنهایی که درآمد بالا داشتند را تعیین تکلیف کند و کمک کند افراد جدید را وارد کند به دهک‌های پایین که جا مانده بودند که وزارت رفاه این کار را انجام می دهد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق قانون بودجه و قوانین مکلف به این قضیه هست این را باید صحبت بشود اگر چنین چیزی است تسریع شود و به سرعت جواب بدهند هر زمانی که جواب دادند مابه التفاوت را به آنها بایستی پرداخت کنند

وی گفت: ما تا زمانی که اطمینان حاصل نشود که هیچ اتفاقی برای مردم نمی افتد همین یارانه خبازی برای مردم ادامه دارد. ممکن است تا زمانی که اطمینان حاصل نشود که این سامانه می تواند جایگزین شود و همه منفعت مردم را در نظر می گیرد همین روند ادامه دارد و خبازی ها تغییر نمی کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز