از سکوت خسته شدیم

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۰۵:۴۷:۱۷
کد خبر: ۱۳۲۸۷۸۴
از سکوت خسته شدیم
نماینده پارلمان بلژیک از حزب سبز و عضو کمیته روابط خارجی این پارلمان با اشاره به حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به تشییع کنندگان پیکر "شیرین ابوعاقله"خبرنگار شهید فلسطینی گفت که جهان از سکوت در برابر جنایت های اسرائیل خسته شده است.

به امروز خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «سیمون موتکان» حمله صهیونیست ها به شرکت کنندگان در آیین تشییع پیکر خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی را به شدت محکوم کرد.

وی، صحنه‌های حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به تشییع کنندگان پیکر خبرنگار شهید فلسطینی را مایه خشم و انزجار خواند و یاد آور شد که خشونت ها، تجاوزها و تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی دهه‌ها است که ادامه دارد.
موتکان خشونت‌ و تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را نتیجه سکوت کشورش و دیگر کشورهای اروپایی در قبال جنایات اشغالگران اسرائیلی دانست.
نماینده پارلمان بلژیک افزود: احساس شرمساری می‌کنم، دیگر خسته شدیم، زنده باد فلسطین آزاد.

شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره، چهارشنبه شب هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی، توسط نظامیان رژیم صهیونیستی و به طور عمد هدف گلوله قرار گرفت.

وی جلیقه خبرنگاری و همچنین کلاهی به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می کرد.

در ادامه اقدام جنایت بار نظامیان صهیونیست، ارتش این رژیم روز جمعه حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام داد.

 این هجوم و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور و در برابر چشم جهانیان انجام شد.

 گزارشگر الجزیره چندین بار در حین گزارش این صحنه گفت: «نمی دانم چه بگویم چنین صحنه ای را در ده ها سال ندیده بودیم. این بی احترامی به یک پیکر بی جان و تشییع کنندگان آن غیر قابل باور است. به راستی این تشییع کنندگان چه تهدیدی علیه اسرائیل هستند؟»

نظامیان صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله یورش بردند.

از سوی دیگر خبرگزاری «معا» فلسطین اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی به بیمارستان فرانسوی در قدس یورش برد و مانع خروج جنازه از آن شد.

شبکه الجزیره نیز در این باره گزارش داد: نیروهای اسرائیلی ظهر جمعه مانع خارج کردن پیکر شیرین ابوعاقله از بیمارستان فرانسوی در قدس شدند و کاروان تشییع را سرکوب و تشییع کنندگان را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس اسرائیل به خودرو حامل شیرین ابوعاقله یورش بردند و پرچم فلسطین را از روی آن پایین کشیدند.

بسیاری از نهادها، مجامع، سازمان های بین المللی و کشورها حمله نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان در آیین تشییع پیکر ابوعاقله را محکوم کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز