در مهرواره هوای نو و تجلیل از برترین های هیات‌های دینی مطرح کرد

حسینی: تشکل‌های دینی در موفقیت برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از نقش بی بدیلی برخوردار هستند

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۲۰:۴۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۹۳۰۲
حسینی: تشکل‌های دینی در موفقیت برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از نقش بی بدیلی برخوردار هستند
معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: تشکل‌های دینی در موفقیت برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از نقش بی بدیلی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور، در حاشیه نخستین جشنواره مهرواره هوای نو و تجلیل از برترین هیات‌ها و تشکل‌های دینی کشور، در مصاحبه با خبرنگاران، هیات‌های مذهبی را مجموعه‌ای مخلص، متخلق و سرشار از معرفت و معنویت توصیف کرد و گفت: تشکل‌های دینی و مذهبی در کنار ترویج معاوف دینی و اعتقادی، در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز از نقش مهمی برخوردار هستند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ورود هیات‌ها و تشکل‌های دینی به ارائه خدمات اجتماعی را اقدامی مبارک و موثر دانست و گفت: هیات‌های مذهبی از پایگاه فراگیر مردمی برخوردار هستند و استفاده از این ظرفیت بزرگ در تبیین مسائل روز کشور و مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان و بدخواهان نظام در کنار ترویج ناب ترین و خالص‌ترین آموزه های دینی و مذهبی در قالب شعر و هنر می‌تواند ضمن بصیرت افزایی به رشد و تعالی مادی و معنوی جامعه بینجامد.

حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه منبر باید انسان ساز و اندیشه ساز باشد و مداحی پراکندن معرفت،‌ حکمت و امید و عقیده راسخ است، تاکید کرد: هیات‌های مذهبی می‌توانند افسران جهاد تبیین باشند و مبلغان دینی پیش قراولان معرفت افزایی در سطح جامعه هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص نقش  تشکل‌های دینی در روند اجرای تصمیمات و برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: بی تردید تشکل های فراگیری مانند هیئت های مذهبی با توجه به ارتباط مستقیم با مردم از نقش مهمی در موفقیت برنامه‌های مردمی دولت خدمتگزار برخوردار هستند و در تصمیم اخیر دولت درخصوص اصلاح و عادلانه سازی نظام یارانه‌ای بعنوان خدمت بزرگ اقتصادی و اجتماعی دولت مردمی، می‌توانند در توجیه و همراه سازی مردم نقش موثری ایفا کنند تا دشمن در جنگ روایت‌ها نتواند اذهان عمومی را مغشوش کند.

حسینی فعالیت و حضور هیات‌های مذهبی در همه مناسبت‌ها و ایام سال را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: هیات های دینی نباید فعالیت خود را صرفا منحصر به اعیاد و عزاداری کنند  بلکه باید در همه ایام سال، جلوه رنگین خدمت بی منت به مردم در این هیات ها بجوشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر محوریت مسجد در فعالیت های فرهنگی، گفت: مسجد و هیات‌های مذهبی باید در کنار هم قرار بگیرند و در جذب و هدایت جامعه به سمت تعالی و پیشرفت نقش مکمل داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی در دهه 40 و 50 مهمترین پایگاه نهضت اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: شبکه سازی هدفمند و موثر برای افزایش اثرگذاری هیات‌های دینی در سطح جامعه اقدامی ضروری است و در این راستا لازم است هیات‌های مذهبی برای بهره‌وری از ظرفیت‌های عظیم مردمی هم افزایی داشته باشند.

حسینی درخصوص تقویت جایگاه هیات‌های مذهبی، گفت: قرار است سازمان هیات‌ها و تشکل‌های دینی به یک سازمان ملی تبدیل شود که البته ضرورت دارد وجهه مردمی هیات‌های حفظ شود. سازمان تبلیغات اسلامی نیز در راستای تدوین اطلس فرهنگی کشور تدوین اتاق وضعیت فرهنگی  زیست بومی کشور را به عهده گرفته که ماموریت بسیار مهمی است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تجلیل از هیات‌های دینی کشور، اظهارداشت: مهرواره هوای نو به تعبیر حافظ شیرازی طرحی نو در انداخته است تا برخی آسیب‌هایی که در مداحی است و مورد تذکر مقام معظم رهبری قرار گرفته را واکاوی و نقش راهبری خود را در این زمینه ایفا کند.

در این جشنواره با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاون امور مجلس رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس  بنیادشهید و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از برترین‌ها و برگزیدگان هیات‌های فعال در عرصه های فرهنگی و اجتماعی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز