رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری: تاکنون ۱۳۰ مدیر ناکارآمد برکنار شده‌اند

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۱۰:۲۵:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۹۴۶۵
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری: تاکنون ۱۳۰ مدیر ناکارآمد برکنار شده‌اند
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: ۱۳۰ نفر از مدیران ناکارآمد شناسایی شدند و براساس فرآیند قانونی برکنار شده اند که این نشان دهنده عزم راسخ مرکز ارتباطات برای پیگیری خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، حجت الاسلام احمد صالحی ، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، در نشست خبری خود با اشاره به نحوه پیگیری مطالبات مردمی در دولت سیزدهم گفت: من هم‌مثل شما رسانه هایی ها مطالبه گر هستم و وظیفه پیگیری دغدغه های مردم را دارم و معتقدم که دولت باید پاسخگو باشد، رئیس جمهور بر اطلاع رسانی دقیق تاکید دارند و بر دغدغه رهبری در رابطه با جهاد تبیین ، رئیس جمهور تاکید ویژه دارند، اطلاع رسانی و بیان واقعیت های انجام شده و در حال برنامه ریزی می تواند فضای جامعه را فضای با نشاط ایجاد کند و اعتماد از دست رفته به نظام را بازگرداند و می تواند جامعه را با بالندگی به سوی افق های در شان نظام‌جمهوری اسلامی پیش ببرد.

وی در ادامه گفت: من‌مسئولیت مرکزی را دارم که اسم مبارک مردم بر آن نقش بسته است، مردم از نگاه بنده، همه مردم هستند، فارغ از گرایش های سیاسی و قومیت ها و موضوعات اجتماعی و سیاسی ، هرکسی که برای کشور و اعتلای کشور خدمت می‌کند برای ما لایق نوکری است، ما خود را نوکر مردمی می دانیم طبق فرموده امام از ارکان‌ نظام هستند.

صالحی بیان کرد: مرکز ارتباطات مردمی یک مجموعه دارای شاکله قوی از بعد نظارتی و ارزیابی و پیگیری براساس نظام نامه است.تلاش کردیم که مجموعه را به سمتی ببریم که خدمت به مردم جزو روحیه اعضا در تمامی فضای مرکز باشد، الفبای کسی که بخواهد در مجموعه مرکز حضور داشته باشد این است که روحیه خدمت را در وجود خود نهادینه کرده باشد‌.با ارزیابی هایی که انجام شده ۴۰۱ مدیر در دستگاه های دولتی و استانداری ها مورد ارزیابی قرار گرفته است و ۱۹۰ مکاتبه برای پیگیری این ارزیابی انجام شده‌است وکمیته ای متشکل از نماینده از معاونت اول و نماینده ای از وزارت کشور و نماینده ای از اداره کل بازرسی مرکز برای این موضوع تعیین شده است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی اظهار کرد: ۱۳۰ نفر از مدیران ناکارآمد شناسایی شدند و براساس فرآیند قانونی برکنار شده اند که این نشان دهنده عزم راسخ مرکز ارتباطات برای پیگیری خدمت رسانی به مردم است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: تلاش کردیم در مرکز ارتباطات مردمی تریبون مردم باشیم، هر روز یک خبرنامه را خدمت رئیس جمهور تقدیم میکنیم که بالغ بر۵۰ درخواست مردمی در آن وجود دارد، بین ۴تا ۵ هزار تماس مردمی در طول روز داریم. در این مدت ، ۷۷ هزار و ۷۵۶ درخواست مردمی را به صورت چهره به چهره مردم در سفرهای استانی داشته ایم که نتیجه نهایی هم به مردم اطلاع رسانی شده است و در سامانه سامد هم قابل مشاهده است . در طی این مدت در سامانه سامد و در تماس ها ۹۴۴هزار و ۴۲۵ درخواست داشتیم. تعداد نیرو ها برای پاسخگویی به مردم را افزایش داده ایم،از این رقم ۸۲ درصد نتیجه ارجاعات ما به نهاد ها و مجموعه ها بوده است. سیاست مرکز از همان روز نخست براساس سیاست اقناع و اقدام است.

صالح آبادی تصریح کرد: تلاش کردیم به کمک نیروهای مردمی جلب اعتماد مردم و اقناع مردم را به سرانجام برسانیم. حجم درخواست‌ها و مطالبات مردم در ابتدای تشکیل مردم ۱۹ برابر دوره‌های قبل بوده است و در حال حاضر حجم مطالبات و درخواست‌ها نسبت به سال قبل به ۱۶ برابر رسیده است و به سمتی می‌رود که حجم رسوب شده مطالبات را در مسیر تحقق پیش ببریم و درصد پاسخگویی و پیگیری نامه‌ها را به صورت جدی افزایش دهیم و پاسخگویی همه مدیران در این راستا پیش رود.. جهت گیری وپاسخگویی مرکز را به سمت پاسخگویی تمامی مدیران پیش برده ایم و هر روز یکی از مدیران ما در خدمت مقدم‌ پاسخگویی قرار گرفته است وبه عنوان نماینده تام الاختیار پاسخگو است. تلاش کردیم تا در میان مردم حاضر باشیم .کمیته تحول و ارتقا را در مرکز ایجاد کردیم تا به سمتی برویم که درشان و جایگاه دولت‌مردمی باشیم.تلاش کردیم‌مجموعه را به عنوان ناظر و رصد کننده دستگاه های دولتی پیش ببریم.

صالحی گفت: مهمترین درخواست‌ها و مطالبات مردم در سامانه وزارت کار، اعتراض به نحوه دهک‌بندی و اعتراض به عدم دریافت یارانه و جاماندگان از یارانه جدید است.

وی درباره اعتراضات اخیر در مناطق جنوبی کشور و اینکه آیا مرکز ارتباطات مردمی گزارشی دارد، گفت: مطالبه گری، حق مردم است. مردم قطعا گاهی اعتراض تند، گاهی اعتراض به نوع اقدام و گاهی اعتراض به خود اقدام دارند؛ هر جا تجمعی باشد باخبر و مطلعیم و به رییس‌جمهور گزارش می‌دهیم.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ادامه داد: در این دولت از تجمعات هراسی نیست، باید به مردم پاسخ دهیم و مردم هم می دانند که دولت مطالبات آنان را پیگیری می‌کند.

صالحی گفت: دشمنان انقلاب و نظام و آنان که نمی‌خواهند مردم ایران در آرامش باشند، از این تجمعات سواستفاده می‌کنند. البته مردم از همه این‌ها مطلعند و مدیریت می‌کنند.

وی در پایان نشست خبری از رسانه ها خواست اقدامات شبانه روزی دولت در بحث توزیع عادلانه یارانه و ایجاد فضای اعتماد در مردم را اطلاع رسانی کنند و ادامه داد: رسانه ها همچنین باید نسبت به سفرهای استانی و مرکز ارتباطات مردمی مطالبه گری داشته باشند تا دولت و دستگاه‌های اجرایی بتوانند به درستی کار کنند و در مسیر خود موفق پیش بروند.

صالحی در پاسخ به این سوال که آیا درخواست‌های مردمی در این ایام توزیع عادلانه یارانه نسبت به قبل بیشتر شده است، گفت: تماس‌ها نسبت به قبل بیشتر شده است و قابل مقایسه نیست البته مردم حق مطالبه‌گری دارند و وظیفه ما هم پاسخگویی است.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه روزانه ۳۰ هزار نفر درخواست دارند، ادامه داد: رییس جمهور سعی کرد بین مردم، با مردم، در کنار مردم و شنونده مطالبات مردم باشد و بر این اساس، دستورات صادر می‌کند. مطالبات مردم از طریق واسطه‌ها به گوش رییس جمهور نمی‌رسد. دستور روز گذشته رییس جمهور به دلیل ارتباط مستقیم ایشان با مردم است.

وی درباره برخی تجمعات مردمی در خیابان پاستور، گفت: روزانه تجمعاتی در پاستور انجام می‌شود که نسبت به اوایل بسیار کم شده است. بسیاری از اعتراضات مربوط به دستگاه قضایی است و مرکز ارتباطات مردمی معترضان را به آنجا ارجاع می‌دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: مواردی که به دستگاه‌های دولتی مربوط باشد، همان روز در بالاترین مقام آن اداره کل دیدار و ملاقات انجام می‌شود و حتی نتیجه بسیاری از این موارد هم در همان روز اعلام و نتیجه مطالبات مردمی در پاستور در نهایت تقدیم رییس جمهور می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز