رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت حزب‌الله لبنان

حزب الله از وقوع جنگ داخلی جلوگیری کرد

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۰۸:۵۷:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۹۸۲۳
حزب الله از وقوع جنگ داخلی جلوگیری کرد
"محمد رعد" رئیس فراکسیون "وفاداری به مقاومت" در پارلمان لبنان با اشاره به انتخابات اخیر پارلمانی در این کشور اعلام کرد که حزب الله با درایت خود، رقبایش را از تبدیل شدن به هیزمی برای جنگ داخلی در این کشور برحذر داشت و از جنگ داخلی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، پایگاه خبری "العهد"، محمد رعد طی مراسمی که به مناسبت پیروزی لیست مقاومت در انتخابات اخیر پارلمانی این کشور در شهر نبطیه در جنوب لبنان برگزار شد،  خطاب به رقبای حزب الله در انتخابات پارلمانی گفت: شما اگر خواهان شکل گیری دولت ملی نیستید در واقع دارید لبنان را به سوی پرتگاه سوق می دهید؛ مبادا به هیزمی برای جنگ داخلی در لبنان تبدیل شوید؛ ما قبول داریم که شما رقیب ما در پارلمان باشید، اما به هیچ وجه از شما نمی پذیریم که به سپری برای اسراییل تبدیل شوید.

وی با تبریک پیروزی لیست مقاومت در انتخابات اخیر پارلمانی لبنان به مردم هوادار، خاطر نشان کرد: رقبای مقاومت همچنان با لحنی سرشار از تنفر و کینه توزی سخن می گویند و بدون شک آنها نخواهند توانست کشور لبنان را بسازند.

رعد خطاب به رقبای حزب الله در لبنان گفت: شما باید با ما همکاری کنید، زیرا در غیر این صورت در انزوا قرار خواهید گرفت؛ ما بر داشتن زندگی مشترک با شما تاکید داریم، مبادا که به دشمنانی برای ما تبدیل شوید؛ حفظ صلح و آرامش در داخل کشور خط قرمز ما است.  

وی با اشاره به برنامه مقاومت برای حل مشکلات لبنان تصریح کرد: ما برای حل و فصل بحران اقتصادی که دشمنان لبنان ما را در آن غرق کرده اند، تلاش می کنیم؛ مبادا شما در محاسبات خود در مورد ما دچار اشتباه شوید.

انتخابات پارلمانی لبنان ۲۵ اردیبهشت ماه (۱۵ ماه می) در فضایی آرام و دموکراتیک در داخل این کشور و بدون مشکل خاصی برگزار شد.

میزان مشارکت تقریبی در انتخابات پارلمانی لبنان، ۴۱ درصد اعلام شده است.

مردم لبنان در حالی یکشنبه گذشته برای شرکت در انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رای رفتند که کارشناسان پیش بینی کرده بودند که ائتلاف حزب الله و هم پیمانانش به ویژه در سایه اختلاف برخی احزاب و گسست جریان‌های زیر مجموعه گروه ۱۴ مارس بار دیگر همانند سال ۲۰۱۸ میلادی پیروز میدان باشد.

مرحله اول و دوم این انتخابات ویژه لبنانی‌های خارج از کشور طی هفته گذشته در ۵۸ کشور جهان برگزار شد که میزان مشارکت در آن ۶۰ درصد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز