صلیب سرخ: اروپا استانداردهای دوگانه‌ای در مقابل پناهندگان دارد

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۰۹:۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۲۹۸۲۸
صلیب سرخ: اروپا استانداردهای دوگانه‌ای در مقابل پناهندگان دارد
فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر پذیرش سریع پناهندگان اوکراینی‌ از سوی اروپا و سختگیری‌های شدید در مقابل پناهندگان آفریقایی، خاورمیانه و سایر مناطق را نشانه یک استاندارد دوگانه دانست و از آن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از الجزیره، روکا گفت که سازمان صلیب سرخ امیدوار بود که بحران پناهندگان اوکراینی تغییری در سیاست‌های مهاجرتی اروپا ایجاد کند اما متأسفانه اینطور نشد. 

وی افزود: اگرچه لهستان، رومانی، مجارستان، مولداوی و اسلواکی به آسانی پناهندگان از اوکراین را می‌پذیرند اما هنوز مهاجران و پناهجویانی که از سایر کشورها تلاش می‌کنند به اروپا برسند با مرگ، سوء استفاده و مشکل در دسترسی به خدمات ضروری مواجه هستند. 

او گفت که بیش از ۴۸ هزار مهاجر از سال ۲۰۱۴ تاکنون در تلاش برای رسیدن به اروپا در دریا جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند و مرگبارترین مسیر مهاجران از طریق دریای مدیترانه است که حداقل ۱۹ هزار نفر از این افراد جان خود را در این مسیر از دست داده‌اند. 

ماه گذشته گروهی از مهاجران و آوارگان آفریقایی ساکن بلژیک از مقامات این کشور اروپایی خواستند که با آنان همانند پناهندگان و آوارگان اوکراینی رفتار شود. 

همچنین پیش از این گزارش‌های منتشر شده نشان داد؛ افراد سیاه‌پوست هنگام تلاش برای خروج از اوکراین با نژاد پرستی کشورهای اروپایی روبرو شدند. 

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان می‌داد که سیاه پوستان که در ایستگاه‌های قطار به دنبال خروج از اوکراین هستند، هدف رفتارهای نژادپرستانه قرار گرفته و از سوار شدن آن‌ها جلوگیری می‌شود. 

استانداردهای دوگانه غرب درباره جنگ در اوکراین و خاورمیانه را می‌توان در پذیرش آوارگان، واکنش‌ها به جنگ با عناوین اشغال، تروریست، دفاع، مقاومت، کمک‌های نظامی، کمک‌های بشر دوستانه و تحریم مشاهده کرد و برخورد آنان با آوارگان و پناهجویان فلسطینی، سوری، عراقی و یمنی و دیگر کشورهای خاورمیانه همواره سخت گیرانه و همراه با اعمال خشونت برای بازگرداندن آنان به کشوری دیگر یا وطنشان بوده‌ است.   

همچنین دفاع مردم خاورمیانه از جمله فلسطینیان در برابر متجاوزان و اشغالگران همواره تروریست خوانده شده اما در جنگ اوکراین از آن به عنوان مقاومت و مردم مقاوم در مقابل تجاوز نام برده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز