ابراز رضایت امیرعبداللهیان از نتایج رایزنی‌های ایران و اسلواک

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۷:۳۷:۰۲
کد خبر: ۱۳۳۰۰۹۸
ابراز رضایت امیرعبداللهیان از نتایج رایزنی‌های ایران و اسلواک
معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلواک بعدازظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اینگرید بروثکوا، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلواک که برای شرکت در نشست رایزنی‌های سیاسی معاونین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلواک به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز رضایتمندی از نتایج رایزنی‌های سیاسی میان معاونین دو وزارتخانه، آمادگی کشورمان برای ارتقا و تعمیق همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دوجانبه و نیز در سازمان‌های بین‌المللی را ابراز داشت.

وزیر امور خارجه برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصت مناسبی به منظور گفت‌وگو در زمینه‌های جدید تجاری و اقتصادی ذکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات جاری در منطقه، به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر  مخالفت با جنگ و آسیب به مردم غیرنظامی اشاره و اظهار داشت: متاسفانه در منطقه ما نیز از جمله در افغانستان، فلسطین و یمن صحنه‌های دلخراش آسیب به مردم عادی، زنان و کودکان را شاهدیم و لازم است نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و اروپایی رویکرد مناسبی را اتخاذ کنند و توجه بیشتری را در این موضوع صورت دهند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلواک نیز در این دیدار با ابراز خوشوقتی از برگزاری نشست رایزنی‌های سیاسی میان دو کشور بر اهمیت تقویت ارتباطات سیاسی و مناسبات اقتصادی فیمابین دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما