سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با برنا

همراهی و صداقت حزب‌الله با مردم دلیل اصلی پیروزی است/ ماهیت دشمنان برای مردم لبنان روشن شده است

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۰:۲۸:۳۸
کد خبر: ۱۳۳۰۴۷۵
همراهی و صداقت حزب‌الله با مردم دلیل اصلی پیروزی است/ ماهیت دشمنان برای مردم لبنان روشن شده است
محمود‌ عباس‌زاده مشکینی گفت: جریان مقاومت با مردم با صداقت رفتار کرده و در روزهای سخت اقتصادی چند سال اخیر، حزب الله در کنار مردم بوده و از خودگذشتگی کرده‌ است. مردم لبنان قدرشناس چنین جریانی هستند.

«محمود عباس‌زاده مشکینی» نماینده مردم مشکین‌شهر و سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در ارتباط با پیروزی حزب‌الله در انتخابات پارلمانی لبنان گفت: در مورد لبنان ما اعتقاد داریم که هر نتیجه‌ای که طی یک انتخابات آزاد انتخاب شود، به نفع مردم این کشور دوست است. مردم لبنان خودشان از نظر معرفت عمومی به ویژه در بحث سیاسی مردم پیشرفته‌ای هستند و قدر تفکر مقاومت را می‌دانند. معمولا اگر روند کارها طبیعی شود همان اتفاقی می‌افتد که کلا به نفع لبنان و مردم آن سرزمین است.

عباس زاده در رابطه با افزایش رای حزب‌الله در مقابل کاهش چشم‌گیر کرسی‌های جریان المستقبل وابسته به حریری افزود: دو اتفاق افتاده است، اتفاق اول این‌ است که جریان مقاومت با مردم با صداقت رفتار کرده و در روزهای سخت اقتصادی چند سال اخیر حزب الله در کنار مردم بوده و از خودگذشتگی کرده‌ است. مردم لبنان قدرشناس چنین جریانی هستند. از طرف دیگر تحرکاتی که در منطقه و با شعارهای فریبنده‌ای ظاهر شده است، دیگر نفاق‌شان برای مردم به اثبات رسیده و طبیعتا تحرکات اسرائیل و رسانه‌های عبری_عربی_غربی که به نوعی می‌خواستند در رفتار سیاسی مردم منطقه و لبنان تاثیر بگذارند، جواب نداده است.

وی در رابطه با چرایی شکست جریان المستقبل و متحدین این حزب خاطرنشان کرد: برای این جریان که کرسی های خود را از دست داد و در انتخابات شکست خورد، بهترین فرصت است که عملکرد خود را بازبینی کرده و ارزیابی کند. علل شکست و علل ریزش رای خود را بررسی کند و آینده خودش را با هدف خدمت به لبنان تنظیم کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی در مورد تاثیر فشار‌های عربستان سعودی بر شکست جریان همسوی خود(حزب المستقبل) عنوان کرد: یک جریاناتی در منطقه می‌خواستند در لبنان تاثیرگذار باشند، این جریانات و ماهیت این جریانات برای مردم لبنان روشن شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز