حزب الله لبنان: آمریکا و متحدانش در تخریب محور مقاومت ناکام ماندند

۱۴۰۱/۰۲/۳۰ - ۱۵:۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۳۳۰۹۸۷
حزب الله لبنان: آمریکا و متحدانش در تخریب محور مقاومت ناکام ماندند
نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: در کارزار انتخاباتی اخیر لبنان، برخی برای حمایت از ابزارهای آمریکا و عربستان و تخریب وجهه حزب الله و مقاومت و خرید رای برای دستیابی به این هدف صدها میلیون دلار هزینه کردند اما به هدف خود نرسیدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، شیخ «علی دعموش» در خطبه‌های نماز جمعه در جنوب لبنان اظهار داشت: در این انتخابات از مخالفان خواسته شد تا قدرت سیاسی و مردمی حزب الله را تضعیف کنند و افکار عمومی را علیه این حزب برانگیزند و میزان مشارکت را در مناطقی که دوستار حزب الله هستند را به پایین‌ترین حد برسانند تا بتوانند بگویند محبوبیت حزب الله کاهش یافته است.  

وی افزود: تمام فشارهایی که در دوره‌های قبل بر لبنانی‌ها وارد شد و اعمال محاصره، تحریم‌ها و فشارهای معیشتی و تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی و دادن اطلاعات غلط و پرداخت پول برای رسیدن به این هدف بود اما نتوانستند به این هدف برسند و نتیجه این شد که حزب الله با متحدانش توانست نیروی قوی و متعادلی را در مجلس جدید حفظ کند و آمار و ارقان نشان داد که میزان مشارکت رای دهندگان در محیط مقاومت بالاترین میزان در لبنان است.  

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله اضافه کرد: نمایندگان حزب الله توانستند بیش از ۳۴۷ هزار رای ترجیحی با هزاران رای بیشتر از آرایی که در سال ۲۰۱۸ به دست آورده بودند، به دست آورند و این نشان می‌دهد که محبوبیت مردمی حزب الله بیشتر است.  

وی گفت: مهمترین نکته در مورد نتایج انتخابات این است که این انتخابات، قدرت، پایداری و محبوبیت مردمی مقاومت که برخی بر افول آن شرط بسته بودند را آشکار کرد و افول و ضعف برخی از کسانی بود که بر زوال خزب الله شرط‌بندی کرده بودند را نشان داد. 

وی بیان کرد: یکی از پارادوکس‌هایی که رخ داد این است که برخی از کسانی که روی کاهش محبوبیت مقاومت کار و شرط‌بندی کردند در این انتخابات از لیست‌های خود خارج شدند و تنها درصدهای پایینی از آرا و نمایندگان را به دست آوردند در حالی که لیست‌های مقاومت موفق شد بالاترین درصد آرای مردمی را به خود اختصاص دهد و همه نمایندگان خود را به پیروزی برساند و تعداد نمایندگان فراکسیون وفاداری از ۱۳ به ۱۵ نماینده افزایش یافت. 

شیخ «علی دعموش» با بیان اینکه ما از نتایج انتخابات راضی و از مقاومت خود مطمئن هستیم زیرا اعتماد مردمی ما و متحدمان افزایش یافته است، افزود:  تنها چیزی که ما را نگران می‌کند دغدغه معیشتی و اقتصادی است بنابراین اولویت مجلس جدید و نیروهای سیاسی آن باید وقف پرداختن به مسائل مردم و برطرف کردن درد و رنج آن‌ها باشد و وارد بحث‌های بیهوده که به نتیجه نمی‌رسد، نشوند و  یا با شعارهای توخالی که به نتیجه نمی‌رسد منحرف نشوند.  

وی از نمایندگان جدید مجلس لبنان خواست به عوامل حقیقی بحرانی را که کشور تجربه می‌کند را لمس و به آن توجه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز