بایدن با همتای کره جنوبی خود در سئول دیدار کرد

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۱:۲۷:۴۰
کد خبر: ۱۳۳۱۲۳۰
«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سفر آسیایی خود به سئول با «یون سوک یول» همتای کره جنوبی خود دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یونهاب، در نخستین نشستی که روز شنبه بین بایدن و یون در سئول برگزار شد، روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی درخصوص برنامه هسته ای کره جنوبی و زنجیره تامین مواد غذایی گفتگو کردند.

پیش‌تر، رئیس جمهوری کره جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود :« فکر می کنم سفر جو بایدن فرصتی برای اتحاد دو کشور درجهت تقویت همکاری با توجه به تغییراتی که در جامعه جهانی افتاده است باشد.» 

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در پاسخ به احتمال آزمایش هسته ای کره شمالی در این سفر گفت که تقویت همکاری آمریکا با کره جنوبی و ژاپن برای مقابله با هرگونه اقدام تحریک آمیز، مهم خواهد بود و ما برای هر اتفاقی در منطقه آمادگی داریم.

به نظر می رسد رئیس جمهوری جدید کره جنوبی در مقایسه با پیشینیان خود سیاست سخت تری در برابر کره شمالی اتخاذ کند و در این زمینه از بایدن درخواست کمک بیشتری کند. وی درباره تقویت و افزایش ظرفیت دفاعی و مقابله با کره شمالی وعده داده است. 

کره شمالی که از هفته گذشته با افرایش همه گیری ویروس کرونا مواجه شده تمامی پیشنهادها برای کمک و از سرگیری مذاکرات را با کره جنوبی و آمریکا رد کرده است. 

هدف و مضمون اصلی سفر رئیس جمهوری آمریکا به کره جنوبی مقابله با حضور چین در منطقه می باشد. با این وجود کره جنوبی لحن محافظه کارانه ای در رابطه با چین که بزرگترین شریک تجاری اش می باشد را در دستورکار خود قرار داده است. 

در پایان گزارش یونهاپ درمورد سفر بایدن به سئول آمده است: کره جنوبی انتظار دارد تا از سوی آمریکا به عنوان یکی از اعضای چارچوب کاری اقتصادی هند-اقیانوسیه (IPEF) اعلام شود. یون سوک یول در پاسخ به پیوستن به این کارگروه تاکید کرده که ملحق شدن به این گروه هیچگونه تضادی با روابط اقتصادی کره جنوبی با چین نخواهد داشت. 

انتهای پیام/ 

نظر شما