زلنسکی: فقط با مذاکره جنگ روسیه علیه اوکراین پایان می‌یابد

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۵:۳۴:۳۰
کد خبر: ۱۳۳۱۳۷۰
زلنسکی: فقط با مذاکره جنگ روسیه علیه اوکراین پایان می‌یابد
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز شنبه هشدار داد که فقط مذاکره می‌تواند به جنگ روسیه علیه کشورش پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که روسیه صادرات گاز به فنلاند را متوقف کرده است، زلنسکی گفت که تنها پیشرفت دیپلماتیک به جای یک پیروزی نظامی است که می تواند به جنگ مسکو علیه کی یف پایان بخشد.

پس از بیش از ۱۲ هفته درگیری های شدید، نیروهای اوکراینی مانع از تلاش نیروهای روسی برای تصاحب کی یف و شهر خارکیف در شمال اوکراین شدند، اما منطقه دونباس در شرق این کشور همچنان تحت فشار است.

ارتش مسکو شهر بندری ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین را با خاک یکسان و تصاحب کرده و نیروهای اوکراینی و شهرهای این کشور در شرق را در معرض حملات توپخانه ای و زمینی قرار داده است.

متحدان غربی زلنسکی تسلیحات مدرن را در اختیار نیروهای اوکراینی قرار داده و تحریم های فراگیری را علیه اقتصاد روسیه و حلقه داخلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور اعمال کرده اند.

اما کرملین به این تحریم ها با قطع عرضه انرژی به اروپا پاسخ داده و روز شنبه انتقال گاز به فنلاند که مسکو را از درخواست پیوستن به ائتلاف ناتو خشمگین کرده، متوقف کرده است.

در همین رابطه، زلنسکی هشدار داد که این درگیری، خونین خواهد بود، اما به طور قطع تنها از طریق دیپلماسی پایان خواهد یافت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای مقابله با تحریم های مالی علیه مسکو از واردکنندگان کشورهای غیردوست خواسته است بهای پول گاز روسیه را به روبل بپردازند.

مسکو ماه گذشته نیز عرضه گاز به لهستان و بلغارستان را متوقف کرد، اما برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که وابستگی بیشتری به گاز روسیه دارند، درصدد هستند حساب هایی به روبل افتتاح کنند.

فنلاند و سوئد هفته گذشته برای پیوستن به ناتو اقدام کردند، پس از آنکه حمایت جمعی از این ائتلاف نظامی درپی تهاجم روسیه به اوکراین افزایش یافت.

فنلاند و سوئد در حال حاضر در مسیر سریع پیوستن به ناتو هستند و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز هفته گذشته از تصمیم این دو کشور اعلام حمایت تمام و کمال کرد.

همه ۳۰ عضو ناتو باید با ورود عضو جدید به این ائتلاف موافقت کنند و ترکیه تحمل سوئد نسبت به شبه نظامیان کرد را محکوم کرده است، اما دیپلمات های غربی اطمینان دارند که آنکارا از وتوی اقدام سوئد خودداری می کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز