طبق یک نظر سنجی معتبر

فرانسوی‌ها ناراضی از دولت جدید

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۳:۳۶:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۱۶۷۳
فرانسوی‌ها ناراضی از دولت جدید
نتایج نظرسنجی برخط روزنامه پرشمارگان "لو فیگارو" حاکی از آن است که ۶۸.۴۶ درصد فرانسویان از دولت نخست وزیر جدید این کشور ناراضی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، این نظرسنجی از ساعت ۱۷:۳۸ روز گذشته (شنبه) به وقت پاریس روی خط تارنمای خبری این روزنامه قرار گرفته و تاکنون ۱۸۷ هزار و ۳۹۲ نفر به آن رای داده‌اند.

این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که الیزابت بورن نخست وزیر جدید فرانسه صبح امروز یکشنبه از دولت خود دفاع کرد و وعده داد که در مورد حقوق بازنشستگی به فرانسوی‌ها دروغ نگوید.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دوشنبه هفته گذشته با پذیرش استعفای ژان کاستکس نخست وزیر این کشور، الیزابت بورن وزیر کار خود را به عنوان جایگزین او انتخاب کرد.

این دومین بار در ۳۰ سال گذشته است که یک زن به عنوان نخست وزیر در فرانسه انتخاب می‌شود.

بورن قبل از پیوستن به دولت مکرون با بسیاری از وزرای حزب سوسیالیست همکاری می‌کرد و در سال ۲۰۱۹ به مدت کوتاهی به عنوان وزیر محیط زیست فرانسه خدمت کرد و توانست سیاست‌های گسترش استفاده از دوچرخه‌ در فرانسه را پیش ببرد. 

او سپس مسئولیت وزارت کار را بر عهده گرفت و در دوره فعالیت وی به عنوان وزیر کار فرانسه، بیکاری به پایین‌ترین سطح خود در ۱۵ سال گذشته و بیکاری جوانان به پایین‌ترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته رسید. 

در ادامه مکرون روز جمعه هفته گذشته ترکیب دولت جدید خود را به ریاست بورن معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز