نماینده مردم کرمانشاه در گفت وگو با برنا

مردم بهترین مشاور برای حاکمیت هستند/ دستیار ویژه رئیس جمهور، حلقه واسطه‌ای بین مردم و دولت است

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۱:۴۸:۴۳
کد خبر: ۱۳۳۲۱۹۶
مردم بهترین مشاور برای حاکمیت هستند/ دستیار ویژه رئیس جمهور، حلقه واسطه‌ای بین مردم و دولت است
حسینی‌کیا با بیان اینکه "مردم می توانند بهترین مشاور برای حاکمیت باشند" تصریح کرد: در برخی مواقع، قوانینی وجود دارد که نه تنها تسهیلی در کار ایجاد نمی کنند بلکه سبب سنگ اندازی در کار می‌شوند. مردمی سازی دولت یعنی افکار عمومی و جامعه می توانند مشورت به حاکمیت بدهد و دولت در مقرراتی که وضع کرده، تجدید نظر ایجاد کند.

«سید جواد حسینی کیا» نماینده مردم کرمانشاه و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با "تعیین دستیار ویژه مردمی سازی دولت از سوی رئیس جمهور" گفت: حاکمیت برای اداره کشور، چاره ای جز مردمی سازی ندارد. براساس تکالیف قانونی، دولت سالیانه باید 15 درصد بدنه خود را کوچک کند، یعنی  بخشی از کار ها را به دست بخش خصوصی و مردم واگذار کند. 

وی با بیان این جمله که "مردم می توانند بهترین مشاور برای حاکمیت باشند" تصریح کرد: در برخی مواقع، قوانینی وجود دارد که نه تنها تسهیلی در کار ایجاد نمی کنند بلکه سبب سنگ اندازی در کار می‌شوند. مردمی سازی دولت یعنی افکار عمومی و جامعه می توانند مشورت به حاکمیت بدهد و دولت در مقرراتی که وضع کرده، تجدید نظر ایجاد کند. 

حسینی کیا با اشاره به ایجاد رابطه صمیمی میان دولت و مردم با تعیین دستیار ویژه در این زمینه اظهار کرد: وجود دستیار ویژه برای مردمی سازی دولت سبب می‌ شود تا دولت به سمت مردم و در جهت حل مشکلات آنها سوق پیدا کند. دولتی که خود را از جنس مردم بداند قاعدتا به دنبال این است، بخشی که رفاه مردم را بهتر مد نظر قرار می دهد و در آن جهت تاثیر گذار است و کسب و کارشان سهولت بیشتری پیدا می کند را تقویت و به آن سمت ، سوق پیدا کند و در آن مسیر گام بردارد.

وی گفت: دستیار ویژه ای که آقای رئیسی منصوب کردند، دولت را از تک قطبی خارج می‌کند. یعنی دیگر دولت این سمت میز نیست و مردم سمت دیگر، این دولت برآمده از مردم است و مردم در واقع در حاکمیت می توانند نقش آفرینی کنند. به نوعی این دستیار می تواند حلقه واسطه ای بین مردم و دولت  باشد تا بتواند ندای مردم را به حاکمیت برساند و از سوی دیگر منویات دولت را به مردم منتقل کند که یک رابطه تنگاتنگی بین دولت و مردم ایجاد خواهد شد و کار را در جهت پیشبرد اهداف نظام پیش خواهد رفت. 

حسینی کیا با بیان این جمله که دستیار ویژه رئیس جمهور می تواند ندای مردم را به حاکمیت برساند افزود: مردم چشم بینایی هستند که رفتار دولت را نظاره میکنند، دستیار ویژه رئیس جمهور میتواند نظرات مردم را در رابطه با آنکه دولت در کجا خوب پیش می روید و در کدام مسیر  درست و یا کند حرکت می کند را به رئیس جمهور منتقل کند و از سوی دیگر اگر لازم باشد که یک جراحی اقتصادی  توسط دولت صورت بگیرد به عنوان ندای دولت یا حاکمیت می تواند موضوع را به مردم منتقل کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز