عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با برنا

سلطان عمان برای روابط سطح بالا با ایران جدی است/ شکل‌گیری روندی جدید در دستیابی به منافع ملی

۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۰۳:۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۲۵۱۳
سلطان عمان برای روابط سطح بالا با ایران جدی است/ شکل‌گیری روندی جدید در دستیابی به منافع ملی
عباس مقتدایی گفت: سلطان عمان نشان داد که در روابط با ایران هم جدی است و هم حاضر است در سطح بسیار بالایی آن را ابراز کند. .

«عباس مقتدایی»، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در‌ گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در ارتباط با سفر خود به همراه هیئت عالی ریاست جمهوری به کشور عمان گفت: سفر عمان نشان داد که آقای رئیسی هم جدیت دارند و هم تدبیر. با برنامه ریزی دقیقی که وزارت امور‌خارجه انجام داده بود، دولت نشان داد که می‌تواند به موفقیت‌های شگرفی برسد. بنده به عنوان شخصی که در تمام مذاکرات حضور داشتم، شاهد این بودم که آقای رئیسی مواضع کشورمان را به نحو شایسته بیان کرده و در مذاکرات حرفه‌ای عمل می‌کند. رئیس جمهور توانست روند جدیدی را در مناسبات میان ایران  و عمان رقم بزند. البته طرف عمانی نیز نشان داد که موقعیت و جایگاه ایران را به نحو شایسته مورد توجه قرار داده و به اصطلاح سنگ تمام گذاشت. 

وی در رابطه با علاقه و اشتیاق سلطان عمان به حضور آقای رئیسی و توسعه روابط خاطر نشان کرد: سلطان عمان نشان داد که در روابط با ایران هم جدی است و هم حاضر است در سطح بسیار بالایی آن را ابراز کند. مذاکرات هم نشان می‌داد که ایران دور جدیدی از همکاری با همسایگان را آغاز کرده است. جلسات روز سفر رئیس جمهور به عمان و نحوه استقبال و مذاکرات همه بر اساس توافقات از پیش تعیین شده قدم به قدم جلو رفت. اگرچه ساعات سفر کم بود، اما بالاترین بهره‌وری از همین زمان اندک صورت گرفت. دیدار با مقامات ارشد، دیدار دوجانبه وزرا در کنار دیدار با ایرانیان مقیم نشان داد که سفر با اهداف از پیش تعیین شده جلو می‌رود. 

نماینده مردم اصفهان در ارتباط با اینکه سفر به عمان چقدر به نفع اقتصاد کشور ما بود اظهار داشت: واقعیت این است که ما هم به عنوان کمیسیون امنیت‌ملی و هم کمیته دیپلماسی اقتصادی روند مذاکراتی روسای جمهور و وزرای امور‌‍‌خارجه و وزرای اقتصادی دولت را هم در دولت قبل و هم دولت فعلی رصد کرده‌ایم. من با آگاهی از روندهای پیشین این نکته را کاملا معتقد هستم که روند جدیدی در دستیابی به منافع ملی برای کشور رقم خورده است. نقش آقای امیرعبداللهیان در این بین و استفاده از تجربیاتی که در وزارت‌خارجه و مجلس داشته است، کاملا مشهود است و به نظر می‌رسد مجموعه دولت و آقای رئیس‌جمهور خیز بلندی برای دستیابی به منافع کشور برداشته‌اند. نتایج در ماه‌های آینده روشن‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما