۱۳۵بار آتش‌بس یمن نقض شد

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۷:۵۱:۲۲
کد خبر: ۱۳۳۲۶۹۵
۱۳۵بار آتش‌بس یمن نقض شد
منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، نیروهای ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۵ بار آتش‌بس یمن را نقض کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از المسیره، نیروهای سعودی با انجام پروازهای تجسسی و شناسایی بر فراز استان‌های مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، صنعاء، ضالع و محورهای مرزی آتش بس سازمان ملل متحد را نقض کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی دستکم ۲ بار با حملات موشکی مواضع نیروهای یمنی را در منطقه «ملعاء» استان مأرب هدف قرار دادند.

همجنین ائتلاف سعودی مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان‌های، تعز، حجه، صعده، جیزان و منطقه عسیر را هدف حملات سنگین توپخانه قرار داد.

پیش تر «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله در توییتی تاکید کرده بود که ائتلاف سعودی به مفاد آتش‌بس یمن پایبند نبوده است.

همچنین شورای عالی سیاسی یمن در نشستی به ریاست مهدی المشاط اعلام کرده بود که تمدید آتش‌بس در گرو ارزیابی مرحله فعلی است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز