بذرپاش: نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات از پروژه‌های کلان دیوان محاسبات است

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۱:۵۸:۳۳
کد خبر: ۱۳۳۲۸۴۶
بذرپاش: نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات از پروژه‌های کلان دیوان محاسبات است
رییس دیوان محاسبات گفت:نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات از پروژه‌های کلان دیوان محاسبات است.

به گزارش خبرگزاری برنا از روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، جلسه کمیته نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات با حضور مهرداد بذرپاش برگزار شد.

در این جلسه، اعضای کمیته گزارش اقدامات خود را ارائه کردند و در ادامه، رئیس کل دیوان محاسبات کشور نکات مهمی را مطرح نمود.

بذرپاش با اشاره به اهمیت این کمیته، تصریح کرد: نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات، به عنوان یک کلان پروژه در دیوان محاسبات مورد توجه قرار دارد.

وی با یادآوری قدمت نزدیک به ۲۰ ساله "اصلاح نظام برآوردها و هزینه‌ها" که در قانون بودجه سال ۱۳۸۱ درج شده بود، از عزم این نهاد نظارتی برای موظف کردن دستگاه‌های اجرایی اداره‌ی ارزان تر دولت، همزمان با حفظ و ارتقای سطح عرضه کالا و خدمات، خبر داد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور افزود: هم اکنون بسیاری از نهادها مشغول فعالیت هستند که با دراختیار داشتن اماکن و نیروی انسانی جداگانه، بعضا دچار کارهای موازی هستند؛ اگر نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات تبدیل به گفتمان شود، این موازی کاری‌ها از بین می‌رود و بار هزینه‌های اضافی از دوش دولت و مردم برداشته خواهد شد.

وی نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات را در راستای تحقق شعار مردم‌پایگی دیوان محاسبات دانست که پیگیری و تحقق آن، بهای کالا و خدمات را برای مردم کاهش خواهد داد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به برخی اتفاقات مثبت در نتیجه‌ی اجرای نهضت مذکور، رقابتی‌ترشدن فضای کسب و کار و تولید و افزایش رفاه مصرف کنندگان، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقای درآمد سرانه، رسیدن به شغل پایدار و دستیابی به جایگاه اول اقتصادی و علمی و فناوری در منطقه در چارچوب سند چشم انداز سال ۱۴۰۴ را از جمله‌ی این موارد برشمرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز