امام جمعه موقت تهران:

اگر ذخایر ارزی قابل اتکا نداشته باشیم رشد مناسبی نخواهیم داشت

۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۱:۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۳۳۳۱۸۶
اگر ذخایر ارزی قابل اتکا نداشته باشیم رشد مناسبی نخواهیم داشت
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر ذخایر ارزی قابل اتکا نداشته باشیم رشد مناسب نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، در جلسه شورای اداری استان تهران که به ریاست حجت‌الاسلام رییسی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات شما در مدتی که مسئولیت‌ اجرایی را برعهده گرفته‌اید و همینطور مدیران اجرایی در این مدت، جای دارد که از زحمات استاندار تهران و مجموعه مدیران استان نیز قدردانی و تشکر کنم.

وی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه ها ادامه داد: کارهای بزرگ و‌ مهمی در این مدت انجام شده که از مهمترین آن‌ها طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده و لازم است که از مسئولان اجرای آن به ویژه مسئولان اداری، امنیتی و انتظامی قدردانی داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه در خصوص اصلاحات اقتصادی رییس‌جمهور، تصریح کرد: یکی از مسایل مهم کشور که نقش پررنگ و قابل توجهی در تحقق ایده اقتصادی شما مبنی بر کنترل تورم و رشد اقتصادی دارد، ذخایر ارزی کشور است. اگر ما ذخایر ارزی قابل اتکا نداشته باشیم رشد مناسب نخواهیم داشت.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: از انتصاب درست شما در رأس صندوق توسعه ملی تشکر دارم و جا دارد که توجهی ویژه به نظرات کارشناسی که از این صندوق می‌رسد داشته باشید. جای تاسف است که برداشت از این صندوق در سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت به آن بیشتر بوده است در حالیکه در برخی کشورهای منطقه که شاید بعد از ما این صندوق را ایجاد کردند ذخایر از ۱۰۰۰ میلیارد دلار گذشته است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: نکته دومی که از شما تقاضا دارم کاهش هزینه های اجرایی است. یکی از مشکلات بزرگ در کشور ما ایجاد هزینه بدون نگاه به خلق ثروت است.

ادامه دارد...

نظر شما