رئیس جمهور در شورای اداری استان تهران:

همیاری مردم سرمایه بزرگی برای دولت است/ به همکاری مردم اعتقاد و اعتماد دارم‌

۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۱:۵۹:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۳۲۲۵
همیاری مردم سرمایه بزرگی برای دولت است/ به همکاری مردم اعتقاد و اعتماد دارم‌
رئیس جمهور گفت: همیاری مردم سرمایه بزرگی برای دولت است و باید این سرمایه ارج نهاده شود و باید تلاش کرد تا مشکلات به حداقل ممکن برسد‌.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله رئیسی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: اگر کسی اخلاص داشته باشد ، خداوند نام او را بلند می‌کند و او را با اصحاب و نسل ها بلند آوازه می‌کند. نباید از در خانه اهل بیت نا امید شد و باید اصرار ورزید‌.

وی تاکید کرد: رمز کار دولت، همان تاکید روز گذشته رهبری است؛ اخلاص، باید با اخلاص حرکت کنیم و برکت در اخلاص است. از مردم برای همواری و همیاری همیاری دولت تشکر میکنم، همیاری مردم راه را برای دولت هموار کرد.

رئیسی افزود: در حمله سایبری به جایگاه های بنزین ، اگر مردم همیاری نمی‌کردند مشکل های زیادی را شاهد بودین اما دل ها مردم با دولت همراه شد‌. همیاری مردم سرمایه بزرگی برای دولت است و باید این سرمایه ارج نهاده شود و باید تلاش کرد تا مشکلات به حداقل ممکن برسد‌.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ ، محور عدالت است و سند اجرای عدالت هم سند آمایش سرزمینی است، اظهار داشت: در کشور در رابطه با آمایش سرزمینی کار هایی کرده ایم.

رئیسی ضمن اشاره به اینکه باید سند توسعه یافتگی، سند آمایش سرزمینی باشد‌، تصریح کرد: این اولین سالی است که بودجه بدون استفاده از۲۰ درصد صندوق توسعه ملی تقدیم مجلس شده است ولی همواره صندوق توسعه ملی از درامد هایی بود که دولت ها برای آن حساب باز کرده بودند و این دولت، می خواهد صندوق توسعه ملی در جهت کارهای بزرگ هزینه شود‌

رییسی در مورد برنامه تحولی دولت گفت: دولت های گدشته چنین برنامه ای را ارائه نکردند. در این برنامه تحولی؛ ۳۷ محور را به عنوان‌مهترین مسائل ارائه کرده ایم و مهترین مسائل کشور در آن مطرح شده است. این برنامه تحولی نشات گرفته از نظر رهبری است.

وی با اشاره به برخی سوءبرداشت ها از اظهارات اخیر گفت: وقتی گفتم «دولت راه سختی در پیش دارد»، رسانه ها سوء برداشت کردند و این راه، راهی است که همکاری همگان را می طلبد و رشد اقتصادی در کشور حتمی است و با سرمایه گذاری داخلی و خارجی محقق می‌شود‌.

رئیس جمهور تاکید کرد: افزایش بهره وری نکته دوم است و دولت باید به دنبال آن باشد و این دو پایه های اساسی رشد اقتصادی در کشور هستند .من به همکاری مردم اعتقاد و اعتماد دارم‌. یکی از راه های دولت کنترل تورم و کنترل هزینه های دولت است، دولت نباید پرخرج باشد، دولت پرخرج نمی تواند خود را حرکت دهد‌ چه برسد به مدیریت در کشور‌.

وی ضمن تاکید بر اینکه در شرکت دانش بنیان باید دانش در کنار تولید و توانایی قرار بگیرد، اگر دانایی ضمیمه توانایی شود می تواند در کشور گره گشایی کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: مسئله اجرای عدالت از برنامه های دولت است، آنچه که زیبنده نظام اسلامی نیست، فقر فساد و تبعیص است، باید با اجرای عدالت فقر ریشه کن شود و با این برنامه دولت، فقر مطلق ریشه کن می‌شود. برخی فقر مطلق را با زیر خط فقر اشتباه گرفته اند‌.

رئیس جمهور در رابطه با مبارزه با فساد گفت: اجرای عدالت باید با مبارزه با فقر و فساد و تبعیص همراه باشد و بدون اصلاح نظام بانکی و پولی اقدامات تحقق نمی یابد و این از برنامه های دولت است‌.

رئیس جمهور درخصوص راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل گفت: باید در این رابطه بیشتر کار کرد و این اقدامات تاکنون انجام شده و جای تشکر دارد‌.

رئیسی در رابطه با تقسیمات کشور تصریح کرد: در سفرهایی که در شهرستان های تهران داشتم، تقسیمات کشوری چندین بار مطرح شد و این را قبول دارم و باید کارشناسی های لازم در مورد آن در وزارت کشور انجام شود و باید این تصمیم برای شمال و جنوب تهران، تصمیم پخته ای باشد. اصل مسئله تقسیمات کشوری در استان تهران را قبول داریم.

وی گفت: باید به جوانان میدان داد و مشی رهبر انقلاب و امام هم این است، باید به جوان ها اعتماد کرد و به آنها میدان داد و این‌ها دارای روحیه نوآوری و خلاقیت هستند، از میدان دادن به جوانان، ضرر نخواهیم کرد‌.

رئیسی درخصوص ترور شهید صیاد خدایی بیان داشت: هر کوی و برزنی نام حاج قاسم است، و لعنت ابدی بر قاتلان و صهیونیست‌ها، این شهید خدایی را مگر می شناختید؟ و این شهادت نشان می دهد که کار را پیش ببریم و گره مردم حل شود خداوند نام ما را بلند می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در استان تهران افزود: حمل و نقل ریلی از مسایل مهم تهران است و به آقای زاکانی کمک می‌کنیم. آلودگی تهران قابل تحمل نیست و این باید به عنوان یک مسئله محوری مورد توجه قرار بگیرد، بخشی از این آلودگی منشا خارجی دارد که وزیر خارجه و رئیس سازمان محیط زیست را مامور کردم تا پیگیری کنند و باید کشور های هم‌جوار اقدام کنند‌.

رئیس جمهور خطاب به صحبت های نماینده پاکدشت که مطرح کرد به شرق استان تهران هم توجه شود با شوخی گفت: «اگر پاکدشت را پایتخت کنیم، شما راضی می شوید؟ حتما به پاکدشت هم سفر می‌کنیم.»

رئیس جمهور با اشاره اشاره زمین خواری ها تاکید کرد: مسئله زمین، مسئله مهمی است. در مسئله زمین باید اصلاحات ساختاری شود تا به زمین خواری برسیم و با آنها برخود شود‌ و تقدم اصلاح ساختاری است.

وی در خصوص اتباع خارجی در کشور گفت: نسبت به مسئله اتباع خارجی اعلام شده است که سازمانی در این ارتباط تاسیس شود و در مجلس در حال پیگیری است و کار در وزارت کشور هم با سرعت در حال پیگیری است. اولین اقدام تهیه شناسه برای کلیه اتباع در کشور است تا هویت آنها شناخته شود. از افتخارات جمهوری اسلامی این است که منتظر کمک هیچکس نماند و بیش از سه دهه است از این اتباع پذیرایی می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما