ایران دو نفتکش یونانی را در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد

۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۹:۳۷:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۳۵۳۷
ایران دو نفتکش یونانی را در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد
نیروی دریایی سپاه ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:  نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه)  ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

 این اقدام ایران 48 ساعت پس از احضار کاردار سفارت یونان در تهران به وزارت خارجه و درخواست از این کشور برای خودداری از راهزنی دریایی صورت گرفت که با بی‌توجهی طرف یونانی مواجه شد.

«ایران با این اقدام نشان داد که در حوزه منافع ملی خود هیچ تعارفی ندارد» اسامی دو نفتکش یونانی توقیف شده در خلیج فارس به شرح زیر است:

به گفته منابع آگاه، نفتکش Delta Poseidon (IMO: 9468671) که تحت پرچم یونان حرکت می کرد، امروز توسط یک هلیکوپتر ایرانی توقیف شد. این نفتکش ساخت سال ۲۰۱۱، اندکی بعد گفته شد که با اسکورت یک کشتی نیروی دریایی ایران به سمت سواحل ایران حرکت می کند.

نفتکش محموله‎ای را در بصره عراق بارگیری کرده بود. بر اساس اطلاعات واصله، مقصد نفتکش آگیوی تئودوروی در نزدیکی کورینث بود و محموله برای پالایشگاه روغن موتور واقع در آنجا فرستاده میشد.

نفتکش دلتا پوزیدون بخشی از ناوگان تانکرهای دلتا در یونان است. دومین نفتکش یونانی توقیف شده یک کشتی پنج ساله کشتیرانی Prudent Warrior (IMO: 9753545) است که توسط نیروهای ایرانی توقیف شده است.

انتهای پیام/

نظر شما