در گفت و گو با برنا مطرح شد؛

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: با سود جویان قیمت گذاری در بازار برخورد می‌شود/ حذف ارز ترجیحی، اقتصاد رفاقتی را به اقتصاد رقابتی تبدیل می‌کند

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۶:۰۲:۰۱
کد خبر: ۱۳۳۳۵۴۵
معاون اجرایی رئیس‌جمهور: با سود جویان قیمت گذاری در بازار برخورد می‌شود/ حذف ارز ترجیحی، اقتصاد رفاقتی را به اقتصاد رقابتی تبدیل می‌کند
مرتضوی گفت: خروجی  تصمیم دولت این است که در ابتدا فقر مطلق را ریشه کن می‌کند و شکاف طبقاتی را کاهش می دهد‌ از قاچاق کالا به شدت جلوگیری می‌کند و اقتصاد رفاقتی را به یک اقتصاد رقابتی و مردمی پایه تبدیل می‌کند. 

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با کارویژه دستیار ویژه رئیس جمهور برای مردمی سازی دولت گفت: دولت سیزدهم، دولت مردمی است و از بطن مردم برخواسته است و قطعا آحاد مختلف مردم باید در توسعه همه جانبه کشور ایفای نقش کنند. 

وی در ادامه گفت: در این راستا، جناب رئیس جمهور یکی از جوانان صاحب برنامه را که در حوزه مردم ، فعالیت های خوبی داشته است، به عنوان دستیار ویژه خود در حوزه مردمی سازی دولت منصوب کردند که امیدواریم سبقه مردمی دولت را بیش از پیش تقویت کند.

مرتضوی در رابطه با عادلانه سازی یارانه ها و ایجاد ثبات در بازار تصریح کرد: اصلاحات اقتصادی و توزیع عادلانه یارانه ها به نفع مردم، یک ضرورت اجتناب ناپذیر بود و برای دولت یک الزام قانونی بود که اصلاحات اقتصاد و هدفمندی یارانه ها را مدیریت کند و خوشبختانه دولت این تصمیم را به نفع مردم اتخاذ کرد.

معاون اجرائی رئیس جمهور با اشاره به اهداف طرح اصلاحات اقتصادی گفت: خروجی  تصمیم دولت این است که در ابتدا فقر مطلق را ریشه کن می‌کند و شکاف طبقاتی را کاهش می دهد‌ از قاچاق کالا به شدت جلوگیری می‌کند و اقتصاد رفاقتی را به یک اقتصاد رقابتی و مردمی پایه تبدیل می‌کند. 

وی با اشاره به ایجاد ثبات در بازار عنوان کرد: بازار به سمت آرامش سیر می‌کند. اخیرا در بازار تلاشی برای خرید مایحتاج را شاهد بودیم که دولت با تمهیداتی که در وزارتخانه صمت و کشاورزی اندیشید در گام‌نخست اجازه ندادند بازار از مایحتاج  و کالای اساسی خالی بماند و هرچه تقاضا در بازار بود را تامین کردیم. 

مرتضوی با اشاره به قیمت گذاری ها در بازار  ادامه داد: اقلام در بازار اغلب زیر قیمتی که در دولت مصوب شده به فروش می‌رسد. اخیرا که به بازار رفتم، مرغ و تخم مرغ و لبنیات را زیر قیمت مصوب دولت دیدم. اما برخی تولیدکنندگان و فروشندگان از این فرصت استفاده و در حق مردم اجحاف کردند و دستگاه های حکومتی از جمله تعزیرات نظارت لازم را خواهند داشت. امیدوارم که تعادل مطلوب در سایر کالاها و عرضه مناسب هرچه سریعتر محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما