سلاح هایی که قلب صهیونیست ها را نشانه گرفته اند

۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۱۵:۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۳۳۶۲۲۴
سلاح هایی که قلب صهیونیست ها را نشانه گرفته اند
یک رسانه رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به قدرت و توان بالای تخریب موشک های حزب الله اعتراف کرد که زرادخانه موشکی حزب الله در صورت رویارویی احتمالی، اسرائیل را با خطرات جدی ویرانگر و خسارت های سنگین مواجه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، روزنامه عبری «معاریو» نوشت:«زرادخانه موشکی حزب الله لبنان درصورت جنگ و رویارویی احتمالی خطرات ویرانگر و خسارت های گسترده و سنگین متوجه اسرائیل خواهد کرد. 
این نشریه افزود: برآوردها حاکی از آن است که حزب الله در آستانه جنگ دوم لبنان [نبرد 33 روزه سال 2006] 15 هزار موشک داشته و حدود 4 هزار موشک به سمت شمال اسرائیل شلیک کرده است، مقام های اسرائیلی اکنون تخمین می زنند که حزب‌الله بیش از 100 هزار موشک دارد.
بر اساس آنچه این رسانه‌ عبری در سایت «تهدید موشکی» گزارش داده‌،«گروه موشک‌های زمین به زمین حزب‌الله عمدتاً از موشک‌های کاتیوشا ساخت روسیه تشکیل شده است و این موشک‌ها حاوی کلاهک جنگی۲۰ کیلویی با 40 کیلومتر برد هستند.»
معاریو نوشت که در آستانه جنگ دوم لبنان، گزارشی فاش کرد که تا آن زمان حزب‌الله بین ۷ تا ۸ هزار موشک دراختیار داشت و ایران تامین‌کننده اصلی این موشک‌ها بود.
به ادعای معاریو، حزب‌الله موشک‌های «فجر» ساخت ایران را در اختیار دارد که موشک «فجر 3» با برد 43 کیلومتر حامل یک سر انفجاری به وزن 45 کیلوگرم و همچنین موشک پیشرفته‌تر «فجر 5» که دارای برد 75 کیلومترو مجهز به کلاهک انفجاری 90 کیلوگرمی است. 
این رسانه صهیونیست در ادامه ادعای خود آورده است که حزب الله علاوه بر موشک های رائد 2 و رائد 3، نسخه ایرانی موشک روسی FROG-7 را نیز در زرادخانه خود داردکه می تواند عمق اسرائیل را هدف بگیرد.حزب الله و ایران در تلاش هستند تا دقت این موشک های پیشرفته را بهبود بخشند و نتیجه آن نسخه ارتقا یافته زلزال-1 است. 
معاریو نوشته است که موشک زلزال-1 بردی بین 160 تا 125 کیلومتر دارد و کلاهک انفجاری 600 کیلوگرمی را حمل می کند. موشک زلزال 2 پیشرفته تر با برد 210 کیلومتر است. نسخه متفاوت زلزال 2 با برد 300 تا 250 کیلومتر که آن را به یک سلاح دوربرد در موجودی حزب الله تبدیل می کند و دارای کلاهک جنگی تا 500 کیلوگرم است و با جی پی اس هدایت می شود. 
به ادعای معاریو، ایران از سال 2007 چنین موشک هایی را در اختیار حزب الله قرار داده است.
«سید حسن نصرالله» در بهمن ماه گذشته اعلام کرد که «مقاومت توانسته موشک‌های خود را به موشک‌های دقیق تبدیل کند و تولید پهپاد را آغاز کرده و توانایی‌ و قابلیت‌های خود را جدا از آنچه در اطرافش می‌گذرد افزایش داده است.»
دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد که مقاومت در رویارویی دائم با دشمن است و جنبه ای از این مقاومت پنهانی صورت می گیرد و از آن سخن گفته نمی شود.
وی افزود که دشمن می داند که سلاحی کیفی از ایران به مقاومت می رسد لذا تلاش می کند که آن را از طریق بمباران در سوریه متوقف کند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد:ما از این قدرت و توان برخورداریم که هزاران موشک خود را به موشک های دقیق تبدیل کنیم و این کار را از سالها پیش آغاز کردیم و بسیاری از موشک های خود را به موشک های دقیق تبدیل کرده ایم.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود:مدت های طولانی است که کار ساخت پهپادها را آغاز کرده ایم و در برابر نیاز و تهدید، ما به دنبال هر فرصتی هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز