نخست وزیر لبنان: تجاوز اسرائیل به منابع آبی لبنان امری خطرناک است

۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۱۵:۴۹:۲۵
کد خبر: ۱۳۳۶۲۲۸
نخست وزیر لبنان: تجاوز اسرائیل به منابع آبی لبنان امری خطرناک است
نخست وزیر پیشبرد امور لبنان تأکید کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی به منابع آبی لبنان امری بی‌نهایت خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری برنا، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان به ورود یک کشتی اسرائیلی به آب‌های منطقه‌ای لبنان و میدان گازی «کاریش» واقع در منطقه مورد مناقشه با لبنان جهت استخراج گاز طبیعی مایع واکنش نشان داد.

میقاتی گفت که تجاوز دشمن اسرائیلی به منابع آبی لبنان امری بی‌نهایت خطرناک است.

بنابر گزارش شبکه المیادین، میقاتی تصریح کرد که تلاش دشمن اسرائیلی برای تحمیل واقعیت‌های جدید در منطقه مورد مناقشه، می‌تواند به ایجاد تنش‌هایی منجر شود که عواقب نامعلومی در پی خواهد داشت.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، نخست وزیر لبنان همچنین تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای بحران‌آفرینی را خطرناک توصیف کرد و بر پایبندی این کشور به حقوق خود تأکید کرد.

وی همچنین ضرورت تکمیل مأموریت‌های میانجی آمریکایی را مورد تأکید قرار داد و از سازمان ملل و تمامی مسئولان مربوطه خواست تا وضعیت را درک کرده و دشمن اسرائیلی را به توقف اقدامات تحریک‌آمیز خود ملزم کنند.

میقاتی تأکید کرد که راه‌حل این قضیه بازگشت به میز مذاکرات بر اساس اصل عدم چشم‌پوشی از حقوق کامل لبنان در منابع طبیعی و آبی خود است.

امروز یکشنبه روزنامه لبنانی «النهار» نوشت که یک کشتی اسرائیلی با هدف استخراج گاز طبیعی مایع وارد میدان گازی «کاریش» شده و از خط ۲۹ عبور کرده و وارد محدوده ۵ کیلومتری خط مرزی ۲۳ در منطقه مورد مناقشه با لبنان شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز