اذعان بایدن به تحریم اجلاس واشنگتن از سوی کشورهای آمریکای لاتین

۱۴۰۱/۰۳/۱۹ - ۱۳:۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۳۳۷۶۴۸
اذعان بایدن به تحریم اجلاس واشنگتن از سوی کشورهای آمریکای لاتین
جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با اشاره تلویحی به تحریم اجلاس سران قاره آمریکا در واشنگتن از سوی کشورهای لاتین اعلام کرد که دموکراسی برای آینده نیمکره غربی یک جزء ضروری است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی با خوشامدگویی به حاضران در این اجلاس گفت: وقتی دموکراسی در سراسر جهان مورد حمله قرار می‌گیرد، بیایید بار دیگر متحد شویم و عقیده‌ خود را در مورد اینکه دموکراسی فقط یک نشان نیست، تجدید کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا، تاکید کرد: در این نشست، ما فرصتی برای همکاری بر روی برخی از ایده‌های جسورانه و اقدامات جاه‌طلبانه داریم و قدرت فوق‌العاده دموکراسی را به مردم خود نشان می‌دهیم.

بایدن با اذعان به اختلافات موجود در منطقه که در پی امتناع ایالات متحده از دعوت رهبران کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا به اجلاس سران قاره آمریکا به وجود آمد، ادامه داد: منطقه ما بزرگ و متنوع است. ما همیشه درمورد همه چیز توافق نداریم و کشورهای دموکراتیک می توانند اختلافات را از بین ببرند.

واشنگتن به علت غیر دموکراتیک خواندن کشورهای مزبور از دعوت آنها به این اجلاس خودداری کرد و همین مساله منجر به تحریم این نشست از سوی آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک و برخی دیگر از کشورها گردید.

دولت آمریکا اصرار دارد که این اجلاس برغم غیبت چندین رهبر کلیدی می تواند موفقیت آمیز باشد، زیرا مقام های شرکت کننده  به دنبال برجسته کردن تلاش ها در زمینه امنیت غذایی، آب و هوا و سایر زمینه های مورد علاقه مشترک هستند.

براساس این گزارش، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است که بتواند روابط را با آمریکای لاتین که در زمان دونالد ترامپ آسیب دیده است بازسازی و نفوذ آمریکا در این کشورها را دوباره تقویت و با چین مقابله کند.  

به نوشته نشریه ال دیاریو، این تصمیم واشنگتن فراتر از سخنان انتقاد آمیز سران آمریکای لاتین، به اندازه‌ای در هفته‌های اخیر در آمریکای لاتین سر و صدا به پا کرده که قرار شده به عنوان اقدامی عملی و به موازات برگزاری این اجلاس، نشست «جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب» (Celac) در آرژانتین برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز