نامزد ریاست جمهوری کلمبیا

زندگی من در خطر است

۱۴۰۱/۰۳/۲۰ - ۱۰:۵۷:۴۲
کد خبر: ۱۳۳۷۸۳۱
زندگی من در خطر است
«رودولفو هرناندز» نامزد ریاست جمهوری کلمبیا اعلام کرد تهدیدهایی جانش را به خطر انداخته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، از خبرگزاری «رویترز»، «رودولفو هرناندز» نامزد ۷۷ ساله ریاست جمهوری کلمبیا که با وعده های کوچک کردن دولت و مبارزه با فساد با سناتور چپگرا ۶۲ ساله «گوستاوو پترو» شانه به شانه رقابت می کند، اعلام کرد براساس تهدیدهایی جانش در خطر است. 

گوستاوو  پترو نیز پیش از این چنین ادعاهایی را درباره در خطر بودن جانش و تهدید از سوی باندی جنایتکار که برنامه قتل او را داشتند مطرح کرده بود. در ماه مه او مراسمی را که در منطقه کاشت قهوه کلمبیا برگزار می شد لغو کرد. وی همچنین معتقد است یک باند جنایتکار اصلی مردم را از رای دادن به او منصرف می کند. 

با وجود این سخنگوی پلیس کلمبیا در مصاحبه با خبرنگاران گفت اطلاعاتی درباره تهدیدهایی که متوجه هرناندز شده است را دریافت نکرده اما تحقیقات در این زمینه را ادامه خواهد داد. 

در همین حال روز گذشته هرودولفو هرناندز تاجر کلمبیایی، پترو و طرفدارانش را باند جنایتکار نامید که منجر به واکنش این سناتور کلمبیایی در حساب کاربری توئیتری اش شد. پترو در پاسخ به اتهام هرناندز از او خواست تنها به یک مورد جنایت اشاره کند و وی از نامزدی انتخاباتی دست می کشد. 

در چنین شرایطی در مراسم عصر روز گذشته پویش انتخاباتی هرناندز در میان شهروندان کلمبیا در «میامی» خاطرنشان کرد دولت به او اطمینان داده از جانش محافظت می کند و تمامی ضمانت ها داده شده تا به کلمبیا بازگردد.

با این حال هنوز روشن نیست آیا هرناندز روز شنبه در «بوگوتا» ظاهر خواهد شد یا نه. پویش انتخاباتی وی نیز تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است. 

«رودولفو هرناندز» ۱۰۰ میلیون دلار از طریق شرکت ساخت و سازش بدست آورده است و وعده داده تا مواد مخدر مجانی در اختیار معتادان بگذارد. از طرفی با وجودی که وی وعده های مبارزه با فساد داده اما درباره اتهاماتی از جمله رایزنی برای شرکت پسرش با شهردار «بوکارامانگا» تحت بازجویی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز