رئیس جمهور مطرح کرد

سیاست دولت سیزدهم ارتباط با کشور های مستقل است/ امضای سند بیست ساله ایران و ونزوئلا، جلوه ای از اراده مسئولین دو کشور است

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۱۲:۰۷:۴۶
کد خبر: ۱۳۳۸۱۵۸
سیاست دولت سیزدهم ارتباط با کشور های مستقل است/ امضای سند بیست ساله ایران و ونزوئلا، جلوه ای از اراده مسئولین دو کشور است
رئیس جمهور با بیان این جمله که روابط ما با ونزوئلا روابط راهبردی است گفت: روابط دو کشور ایران و ونزوئلا راهبردی است که در حوزه های مختلف این روابط جریان دارد.امضای سند همکاری بیست ساله بین دو کشور جلوه ای از اراده مسئولین دو کشور است‌. 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، رئیس جمهور در نشست خبری با همتای ونزوئلایی خود گفت: خدمت رئیس جمهور ونزوئلا و هیئت همراه وی خوش امد میگویم، خوشحالم که امروز میزبان ایشان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مقاومت مثال‌زدنی ونزوئلا در برابر تهدید دشمنان گفت: سیاست خارجی ایران همواره ارتباط با کشور های مستقل بوده و ونزوئلا نشان داد در برابر تهدید های دشمنان ایستادگی و مقاومت مثال زدنی داشته است. 

رئیس جمهور با تاکید بر این جمله  کهتحریم ها فرصتی برای ایران بود، اظهار کرد: تحریم ها و تهدید ها علیه ایران در این چهل و چند ساله فراوان بوده اما ملت ایران تصمیم گرفته از این تحریم ها فرصتی برای پیشرفت کشور بسازد.وقتی که سخنگوی کاخ سفید اعلام میکند فشار های حداکثری نسبت به ایران مفتضحانه شکست خورده این نقطه پیروزی ایران و شکست آمریکا است.

رییسی تصریح کرد: ونزوئلا سال‌های سختی را سپرده کرده اما مقامات و مردم این کشور با اراده در برابر این تحریم ها مقاومت کردند ، ونزوئلا طبق گزارشات، ابرتورم ها را پشت سر گذاشته و رشد اقتصادی در آن آغاز شده است‌ این نشان خوبی است که به همه ثابت می‌کند مقاومت و ایستادگی جواب میداد و دشمن را وادار به عقب نشینی می‌کند.

رئیسی با بیان این جمله که روابط ما با ونزوئلا روابط راهبردی است مطرح کرد: روابط دو کشور ایران و ونزوئلا راهبردی است که در حوزه های مختلف این روابط جریان دارد.امضای سند همکاری بیست ساله بین دو کشور جلوه ای از اراده مسئولین دو کشور است‌. در این دولت همکاری ها در حوزه انرژی در نیروگاه ها حرارتی در ونزوئلا ، و صادرات فنی و مهندسی و روابط در حوزه های افتصادی و دفاعی و نطامی و حوزه کشاورزی که صورت گرفته، نشان می‌دهد زمینه ها و ظرفیت های زیادی است که امروز باید مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: آغاز پرواز تهران کاراکاس زمینه خوبی برای روابط دو کشور فراهم‌می‌کند و روابط دو ملت را نزدیک تر خواهد کرد‌.

در حال تکمیل

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز