گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه و دبیرکل سازمان ملل

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۰۰:۵۴:۱۸
کد خبر: ۱۳۳۸۴۰۳
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه و دبیرکل سازمان ملل
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص برخی  تحولات منطقه ای و بین المللی تلفنی گفت و‌گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت ادامه گفتگوهای وین تاکید کرده و دیپلماسی را بهترین مسیر حل اختلافات بین جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از طرفهای مذاکرات برجام دانست.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران را صرفا دارای محتوای  توصیه ای خواند و بر اهمیت تداوم مذاکرات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها، اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در ارائه قطعنامه به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را رفتاری شتابزده و سیاسی خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این گفتگوی تلفنی با ابراز حمایت از تداوم آتش بس در یمن، بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی تاکید کرد و آن را بستر مناسبی برای آغاز گفتگوهای بیشتر گروه های یمنی دانست.  

امیرعبداللهیان با اشاره به مکالمه روز گذشته خود با همتای سوری، تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و حمله نظامی به فرودگاه غیرنظامی دمشق را نقض فاحش اصول منشور ملل متحد دانست و افزود: شرایط منطقه اثبات کرده است که آتش افروزی رژیم صهیونیستی علیه امنیت و ثبات منطقه به خودش بر خواهد گشت. 

لازم به ذکر است دبیر کل سازمان ملل در این گفتگو ، در خصوص بحران یمن ، از تلاش ها و مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تداوم آتش بس تقدیر نمود. 

گوترش نشست آستانه در خصوص سوریه را بستری مناسبی برای رسیدگی به این بحران و رفع دغدغه های احتمالی میان سوریه و ترکیه دانست.

انتهای پیام/

 

نظر شما