باید به دولت فرصت داد که مشکلات اقتصادی را همانند مشکل کرونا حل کند

۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۰۶:۰۶:۵۳
کد خبر: ۱۳۳۹۶۵۹
باید به دولت فرصت داد که مشکلات اقتصادی را همانند مشکل کرونا حل کند
حمیدرضا ترقی گفت: وقتی می‌بینیم دولت در انجام وعده اولش یعنی مهار کرونا توانسته موفق باشد، طبیعتا در این اقدام هم باید به دولت اعتماد کرده و به آن فرصت بدهند تا دولت این مشکلات را یکی پس از دیگری حل کند.

«حمیدرضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در ارتباط با کاهش عمل رئیس‌جمهور به وعده ریشه‌کن کردن کرونا و رسیدن مرگ و میر از روزی 700 نفر به صفر اظهار داشت: وعده‌ای که ایشان در مورد کرونا و مهار آن دادند در شرایطی بود که دولت قبل هرگونه انتقال واکسن به ایران و مصرف آن را منوط به پذیرفتن برجام و fatf کرده بود. از طرفی منابع ارزی لازم را هم برای تامین واکسن نداشت که محدودیت‌های مختلفی به خاطر مقررات کرونا و ضوابط آن برای مردم به وجود آمده بود. دولت آقای رئیسی با برنامه ریزی که انجام داد، توانست بدون این که برجام یا fatf را بپذیرد، نه تنها ارز مورد نیاز برای واکسن را تامین کرد، بلکه تمام محدودیت‌ها وتحریم‌ها را شکست و به میزان بالغ بر 150 میلیون دز واکسن را وارد ایران کرد. دولت توانست اکثریت مردم را در برابر این بیماری واکسینه کرده و میزان مرگ و میر از روزی 700 نفر را به صفر برساند.

وی ادامه داد: عمل به این وعده، بسیار مهم بود. چرا که تضمین سلامت مردم بوده و آثار اقتصادی و روانی و معیشتی بر جامعه داشت. کرونا مشکلاتی به لحاظ اقتصادی و روحی برای مردم ایجاد کرده بود که آثار بد و سختی داشت. خوشبختانه دولت توانست هم زمینه باز شدن فضای حضور اجتماعی مردم را فراهم کند و هم با این بیماری به گونه‌ای مقابله کند که علاوه بر مهار آن، مشکلات روحی ناشی از این مسئله و بی‌کاری‌ها را برطرف کند. 

ترقی با اشاره به این که بخشی از مردم به واسطه کرونا کسب و کار خود را از دست داده بودند و دولت با نابودی کرونا، شرایط برگشت آنان به کسب و کار خود را فراهم ساخت، گفت: عمده کارگران فصلی بیکار شده بودند کارگران هتل‌ها و مراکز پذیرایی و سیاحتی همه بیکار شده بودند و تعطیل شده بود به سمت ورشکستی رفته بودند و این‌ها مشکلاتی را برای اقتصاد کشور، اقتصاد خانواده‌ها و هم برای سرمایه گذاری‌ها پدید آورده بود. مضاف بر این که مردم هم در داخل خانه و آپارتمان محبوس بودند. برای یکی دو سال تاثیرات منفی روحی برای مردم گذاشته بود.

وی ادامه داد و افزود: این همت و عمل به وعده دولت باعث شد که سفرهای مردم افزایش چشمگیر پیدا کند، باعث شد اماکن زیارتی تقریبا با سفر زائرین پر شود و مردم از آن حالت روحی خارج شوند و نشاط و شادابی و سر زندگی به مردم برگردد و مردم احساس کنند که توانستند بر کرونا غلبه کرده و آن را شکست بدهند. این روحیه برای کسب و کار اثرات مثبتی گذاشت که مردم از این عمل به وعده دولت تقدیر کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد عمل به وعده حفظ جان مردم دولت و تلاش برای بهبود وضعیت نان مردم تصریح کرد: ضربه‌ای که به اقتصاد و معیشت مردم خورد چه در اثر تحریم‌ها و ناکارآمدی‌های اقتصادی دولت قبلی و چه بر اثر کرونا ضربه سنگینی بود. طبیعتا جبران این ضربه سنگین هم نیازمند فرصت دادن به دولت است. وقتی می‌بینیم دولت در انجام وعده اولش با اعتمادی که مردم به آن کردند توانسته موفق باشد، طبیعتا در این اقدام هم باید به دولت اعتماد کرده و به آن فرصت بدهند تا دولت بتواند این مشکلات را یکی پس از دیگری حل کند.

ترقی افزود: اعتماد مردم باعث می‌شود دولت به مرور بتواند هم منابع مالی مورد نیازش را برای بهبود این شرایط تامین کند و هم به اقتصاد کشور رونق داده و با بر طرف کردن عوامل مانع تولید، تولید را رونق بدهد. همه این‌ها نیازمند یک فرصت است. هنوز دولت یکسال نشده که دولت توانسته بخشی از مشکلات اقتصادی را مثل بدهکاری‌های دولتی، تامین کالاهای اساسی مورد نیاز و افزایش ذخایر استراتژیک در کشور را فراهم کند. یقینا با این سرعتی که توانسته بخشی از این مشکلات را حل کند، اگر فرصت داده شود می‌تواند از این مشکلاتی که گریبان مردم را گرفته و دغدغه آن‌ها است ان‌شاالله عبور کرده و یک وضعیت با ثبات اقتصادی را برای کشور به وجود بیاورد.

انتهای پیام/

نظر شما