رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی ارتش:

شهدای نیروی هوایی ارتش از مظلومترین شهدا هستند/ دفاع مقدس هویت ملی و تاریخی مردم ایران است

۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۱۳:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۰۳۵۰
شهدای نیروی هوایی ارتش از مظلومترین شهدا هستند/   دفاع مقدس هویت ملی و تاریخی مردم ایران است
امیر سرتیپ دوم رودباری در یادواره۵۶۵ شهید ارتش در قم گفت : دفاع مقدس از همان روز اول شروع یک تمدن اسلامی بود و تبدیل به هویت ملی و تاریخی مردم ایران شد، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس جز اولین‌ها و برترین‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی ارتش،  امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی ارتش در یادواره ۵۶۵ شهید ارتش در قم، اظهار داشت:  ۸ سال دفاع مقدس، تاریخ دفاع مظلومانه سرزمینی است که گناهشان دفاع از آرمان‌های مقدس عدم سازش با استکبار جهانی بود که موجب شد بخشی از کشورهای مختلف به ایران حمله کنند و این جنگ تبدیل به گنجینه‌ای شد که مفاهیم مختلف ایثار، شهادت، جانبازی و فداکاری و مقاومت را که در وجود تک تک ایرانی‌ها نهادینه شده است، نمایان شود

امیر سرتیپ دوم رودباری افزود: همه این ایثار و مقاومت‌ها تبدیل به قدرت ایران شد و در حالی که کشورهای اطراف ایران نا امن است ایران تبدیل به یک جزیره امن شده که این امنیت حاصل تلاش همه رزمندگان است.

 رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: دفاع مقدس از همان روز اول شروع یک تمدن اسلامی بود و تبدیل به هویت ملی و تاریخی مردم ایران شد.

وی بیان داشت: دفاع مقدس یک جنگ مردمی بود و همه مردم از همه اقشار، ادیان، مذاهب و قومیت‌ها و زبان‌های که در این کشور زندگی می‌کنند در این پیروزی سهیم هستند.

امیر سرتیپ دوم رودباری گفت: نمی‌توان گفت دفاع مقدس و پیروزی‌های آن متعلق به یک ارگان و قشر است هرکس این ادعا را داشته باشد در حال فتنه است همه مردم در دفاع مقدس سهیم هستند از جمله نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران. به جرات می توان گفت اگر ۱۹ بهمن نبود ۲۲ بهمن رقم نمی خورد، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی پیش از جنگ تحمیلی در مقابله با قائله کردستان پای کار بودند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش افزود: نیروی هوایی ارتش اولین نیروی بود که به تجاوز ارتش بعث عراق پاسخ داد و اولین شهید و اولین اسیر در خاک دشمن از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بود.

امیر سرتیپ دوم رودباری اضافه کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس جز اولین ها و برترین ها بود و می توان از فداکاری قهرمانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی هزاران فیلم و مستند ساخت.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز