پژمانفر: با ترک فعل دولت قبل از کشور صادر کننده به وارد کننده برق تبدیل شدیم/ قوه‌قضائیه به فساد دانه درشت‌ها رسیدگی کند

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۰۵:۴۲:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۱۴۱۷
پژمانفر: با ترک فعل دولت قبل از کشور صادر کننده به وارد کننده برق تبدیل شدیم/ قوه‌قضائیه به فساد دانه درشت‌ها رسیدگی کند
نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: قوه‌قضائیه باید نسبت به ترک‌فعل دولت قبل اعلام کند که قرار منع تعقیب صادر شود یا دادگاه ویژه تشکیل شود. ما هم منتظر هستیم که قوه‌قضائیه نسبت به مسائل دانه‌درشت‌ها رسیدگی کند.

«نصرالله پژمانفر»، نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در ارتباط با ترک فعل رئیس جمهور سابق و ارائه شکایت مجلس (با استناد به ماده 234) به قوه‌قضائیه گفت: ما از لحاظ قانونی نسبت به شکایاتی که می‌شود مکلف به تشکیل پرونده و ارسال آن به قوه‌قضائیه هستیم. در خصوص مداخلات ارزی و چند موضوعی که وجود داشته، پرونده تشکیل شده و به قوه‌قضائیه فرستاده‌ام و از این به بعد رسیدگی را آن‌جا باید اعلام کنند و برائت بزنند و قرار منع تعقیب صادر شود یا نسبت به این موضوع دادگاه ویژه تشکیل دهند و رسیدگی کنند. ما هم منتظر هستیم که قوه‌قضائیه نسبت به مسائل دانه‌درشت‌ها رسیدگی کند.

پژمانفر افزود: مسئله اصلی این است که مردم ما از قدیم گفتند برخورد با یک دزد ضعیف  آن‌چنان مهم نیست (اگر چه باید با او برخورد شود) اگر شما شاه دزد را زدید و اگر با شخصی که فساد بزرگی انجام می‌دهد و ضرر و زیانش به هشتاد میلیون نفر آدم می‌رسد برخورد کردید، کار بزرگی انجام داده‌اید. امروز قوه‌قضائیه اگرچه کارهای بزرگی انجام داده اما انتظار از دستگاه قضا این است که به این مسائل درشت بپردازد و مقابل فساد را بگیرد. 

وی در رابطه با اینکه آیا مجلس و کمیسیون اصل نود پیگیر بوده است یا خیر تصریح کرد: بله، پیگیر بوده‌ایم و هستیم اما تاکنون پاسخی به ما نداده‌اند.

نماینده‌ مشهد در مورد این که همه این ترک فعل‌ها بر دوش دولت سیزدهم افتاده است اظهار داشت: البته دولت سیزدهم موظف است و پذیرفته که باید کارها را انجام بدهد اما، این که ما بپذیریم و این انتظار را داشته باشیم که یک مرتبه این کار را انجام دهد، این کار منطقی نیست. طبیعتا در این موضوع دولت باید تلاش کند که مشکلات را رفع کند و نیروگاه بسازد. اما باید ما نیز وقت بدهیم که جبران ضعف‌های دولت قبل را با سرعتی بیشتر به نتیجه برساند.

وی افزود: به هرحال مردم ما می‌دانند یک کشور برای ایجاد یک نیروگاه اگر پول و امکانات را هم داشته باشد، حداقل سه سال زمان می‌برد که آن نیروگاه وارد مدار تولید شود. با کم کاری و ترک فعل دولت قبل ما از کشور صادر کننده برق، به وارد کننده برق و دارای کمبود برق تبدیل شده‌ایم. پس باید صبور بود و به دولت زمان داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز