عضو شورای نگهبان خواستار افزایش زمان فرایند‌ برگزاری انتخابات مجلس شد

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۰۹:۴۹:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۱۸۳۳
عضو شورای نگهبان خواستار افزایش زمان فرایند‌ برگزاری انتخابات مجلس شد
عضو حقوقدان‌ شورای نگهبان خواستار افزایش زمان فرایند‌ برگزاری انتخابات مجلس شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمد حسن صادقی مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان در جمع روسای دفاتر شورای‌ نگهبان در استان تهران ضمن برشمردن مشخصات مدیران توانمند اظهار داشت: مدیر قوی یک فرد متعهد، انقلابی، با انگیزه و پرنشاط است که کارها را تا رسیدن به نتیجه قابل قبول پیگیری کرده و اولویت‌ها را فدای تصمیمات شتابزده و دارای منفعت شخصی و مقطعی نمی‌کند.

وی اظهار داشت: مسئول قوی در جمهوری اسلامی همچنان که دارای اراده‌ قوی و اعتماد به نفس است، ایمان به قدرت خداوند و اعتماد به کمک الهی را هم سرلوحه‌ فعالیت خود قرار می‌دهد. او از نظرات کارشناسان و دلسوزان‌ بدون حزب‌زدگی و قبیله‌گرایی‌ استفاده می‌کند و تلاش زیادی را برای پرورش و تربیت نیروهای جوان و مستعد انجام می‌دهد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، صداقت و مسئولیت پذیری را لازمه مدیریت در کشور دانست و تاکید کرد: مسئولیت در آموزه‌های اسلامی یک امانت‌ است که بر عهده برخی افراد گذاشته می‌شود نه یک فرصت برای بهره‌مندی بیشتر از مطامع دنیوی و گذاشتن بار بر دوش مردم و مستضعفین.

صادقی مقدم در ادامه جلسه با اشاره به برگزاری چندین دوره انتخابات در کشور، آن را جزو افتخارات جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: در حقیقت شرکت در انتخابات، حضور در یک رقابت سالم برای کار و خدمت بیشتر به مردم در یک ‌مسئولیت خطیر و سخت است، به همین دلیل باید بهترین‌ افراد در حوزه‌های مختلف با تعهد و تخصص بالا وارد این عرصه‌ شوند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان همه تلاش خود را به کار می‌بندد تا بهترین‌ و سالمترین افراد وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند و در این مسیر هرگز خود را وارد جناح‌بندی‌های سیاسی و قبیله‌گرایی‌ها نخواهد کرد.

دکتر صادقی مقدم،‌ افزایش زمان بیشتر برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات را یک ضرورت دانست و با تاکید بر لزوم اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان باید شاخص‌ها و ضوابط دقیق تبیین شود و فرصت کافی برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان وجود داشته باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: فرآیند برگزاری انتخابات باید زودتر از قبل شروع شود تا ضمن توجه به الزامات سیاست‌های کلی انتخابات که توسط مقام مقام معظم رهبری ابلاغ شده، آمادگی بیشتری در بخش‌های مختلف اجرایی و به خصوص نظارتی بوجود آید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز