جزییات دستگیری عوامل موساد در سیستان و بلوچستان

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۵:۴۱:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۲۰۹۴
جزییات دستگیری عوامل موساد در سیستان و بلوچستان
دادستان زاهدان جزییات دستگیری عوامل موساد در سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مهدی شمس آبادی دادستان زاهدان امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان جزئیات چگونگی دستگیری عوامل موساد در سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

دادستان زاهدان اظهار کرد: همکاران ما در اداره اطلاعات حدود ۸ ماه رصد اطلاعاتی داشتند و خیلی دقیق کیس‌ها را رصد می‌کردند  به‌گونه‌ای که متوجه شدند ترور دانشمندان هسته‌ای  نیز در دستور کار  تعدادی از این افراد بوده است.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی قوی که وجود داشت، اعضا در هر کدام  از استان‌های مختلف کشور  شناسایی و دستگیر شدند، قابل ذکر است مستندات زیادی بر علیه این افراد وجود دارد به گونه‌ای که  قرار بازداشت متهمان که صادر شد هیچگونه اعتراضی نکردند.

شمس‌آبادی گفت: هم‌اکنون نیز پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و به زودی کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال می‌شود.

دادستان زاهدان در زمینه سایر پروند‌ه‌های در دستور کار بیان کرد: هیچ حکمی تا زمانی که قطعی نشود اطلاع رسانی نخواهد شد.

 وی در ادامه افزود: در پرونده منطقه آزاد چابهار کیفر خواست صادر شده است و متهمانی که کیفر خواست خوردند حتما از کار معلق می شوند.

دادستان زاهدان گفت: در خصوص پرونده شهرداری زاهدان نیز مراحل آخر تحقیقات مقدماتی در حال اتمام است و تا پایان تیرماه آن هم کیفر خواست می‌خورد.

شمس آبادی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما پیشگیری از اطلاله دادرسی است، گفت: تلاش می کنیم پرونده‌های‌ در دستور کار سریع‌تر رسیدگی شوند.

وی افزود: 10 سر شاخه در استان که عامل برهم زدن امنیت جامعه بوده‌اند توسط ارگانهای امنیتی  شناسایی شده اند.

این مقام مسوول در خصوص جمع آوری سلاح در استان بیان داشت: برای تضمین امنیت مردم در ابتدا باید سلاح‌های غیرمجاز جمع‌آوردی گردد و خانواده‌ها نیز داوطلبانه اقدام به اینکار نمایند زیرا اولین آسیب به خود خانواده ها وارد می‌شود.

شمس آبادی افزود: در برخورد با سارقین مسلح، دستگاه قضائی هیچ رافتی نخواهد داشت و رویکرد ما در دستگاه قضائی برخورد با این افراد است که مخل امنیت مردم هستند.

وی از اختصاص شعبه 5 بازپرسی به پرونده های مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: 42 درصد پرونده‌های مواد مخدر در استان منتهی به صدور رای شده است.

دادستان زاهدان بیان داشت: سیاست دستگاه قضائی بر این است که مانع از قاچاق سوخت شویم و با اجرایی شدن طرح رزاق تا حدود زیادی جلوی قاچاق سوخت گرفته می شود.

شمس آبادی ادامه داد: 558 دستگاه خودرو از پارکینگ های سراسر استان جمع آوری و به مرکز استان انتقال یافته است.

وی در آخر افزود: در مزایده های اخیر 951 خودرو به فروش رسیده و بالغ بر 71 میلیارد تومان به خزانه دولت انتقال یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما