مرزهای زمینی عراق از هفته آینده باز می‌شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۶:۰۷:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۲۵۳۰
مرزهای زمینی عراق از هفته آینده باز می‌شود
وزیر فرهنگ عراق با اشاره به آماده بودن بغداد برای مراسم اربعین حسینی و بازکردن مرزهای زمینی، گفت که با ایران بر سر ورود زائران به عتبات عالیات تفاهم حاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر فرهنگ عراق، شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به این‌که قرار شد در هفته‌های آینده هفته‌های مشترک فرهنگی و سینمایی با طرف ایرانی برگزار شود، گفت: «بیانیه مشترکی با وزیر فرهنگ ایران برای تبادل تجربیات امضا شد».

ناظم تصریح کرد: «از هم اکنون در حال آماده شدن برای مراسم اربعین و ورود زائران میلیونی هستیم. با طرف ایرانی در خصوص ورود زائران به عتبات عالیات تفاهم حاصل شده است».

وی تاکید کرد: «شهروندان عراقی نیز می‌توانند از طریق گذرگاه‌های زمینی بدون ویزا به ایران سفر کنند».

 شامگاه یکشنبه ۲۲ خرداد گذشته، تالار وحدت تهران میزبان نشست خبری مشترک «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و حسن ناظم وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی کشور عراق بود. 

ناظم در این نشست خبری گفت: «هیئت عالی‌رتبه‌ای که در این سفر من را همراهی می‌کنند، متشکل از مدیرکل‌های مختلف در وزارت فرهنگ عراق در بخش‌های فرهنگی، هنری و میراث فرهنگی است و عالی‌رتبه بودن این هیئت نشان دهنده میل ما برای روابط و کار مشترک با جمهوری اسلامی ایران پس از کاهش ویروس کرونا است و در حال حاضر شرایط بسیار برای فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری مناسب است».

وی به سفر سه روزه خود به ایران اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر جلسات بسیار خوبی را با برادران ایرانی در قم، مشهد و تهران داشتیم و مذاکرات و گفت‌وگوهای ما با طرف ایرانی نویدبخش و نشان از کارهای مشترک در آینده نزدیک است که در بیانیه مشترکی که به امضا رسیده، به بخش‌های مختلفی شامل فعالیت‎ها و هفته‌های فرهنگی در ایران و عراق تاکید شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما