محسنی‌ اژه‌ای: سند تحول به اقتضای زمان و شرایط ارتقا پیدا می‌کند

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۲۱:۲۹:۳۶
کد خبر: ۱۳۴۲۶۱۸
محسنی‌ اژه‌ای: سند تحول به اقتضای زمان و شرایط ارتقا پیدا می‌کند
رئیس قوه‌قضائیه گفت: سند تحول ایستا‌ نیست و در هر زمان و مقطع می‌تواند با توجه به مقتضیات ارتقا پیدا کند و حتی در دو سال اول ارتقا پیدا کرد و در این دوره ان را به اسم سند تحول و تعالی نام‌گذاری کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در آغاز هفته قوه قضائیه گفت: امر قضایی خطیر و مهم است که در قانون اساسی و شرع به این قضیه پرداخته شده است.

وی افزود: در قانون اساسی برای قوه قضاییه ماموریت های تعریف شده است و یکی از مهمترین مسائل که جزء اهداف همه انبیا و هدف غایی انقلاب اسلامی هم بوده است عدالت است لذا یکی از اهداف قوه قضاییه عدل و عدالت است.

اژه‌ای تصریح کرد: یکی از وظایف آن احیای حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین است یعنی زحمتی که کشیده می‌شود توسط نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی نظارت شود تا قانون به نحو احسن انجام شود. 

یکی از وظایف مهم آن احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و مجازات آن است.

رئیس قوه‌قضائیه گفت: برای تحقق این امور نیاز به عناصر و زمینه‌های است قوه قضای مطلوب از نگاه ما این است که بتواند بدون هیچگونه ملاحظه و تبعیضی عدالت را اجرا کند تا بتواند استیفای حق مظلوم از ظالم باشد و جلوگیری از هر تعدی و تجاوز به حقوق مردم فرد و جامعه و بیت‌المال داشته باشد.

وی تاکید کرد: تحقق این امر مقام معظم رهبری که در انتصاب بنده هم بر روی شش مورد تأکید کردند مستلزم یکسری عواملی است که بدون آن نمی توانیم عدالت اجتماعی و عدالت فردی مورد نظر اسلام را محقق کنیم یکی از  آن عوامل مهم  نیروی انسانی و سرمایه انسانی در قوه قضاییه است نیروی انسانی در هر دستگاهی نقش کلیدی دارد اما در قوه قضاییه باید قضاوت کند اینجا یک نقش کلیدی و مهم دارد.
 
 
اژه‌ای عنوان داشت: امروز قاضی و کارمند ما موظف است بر اساس قانون عمل کند و قانون را مدنظر داشته باشد آن قانون خودش باید عادلانه باشد و مقتضیات زمان را پاسخگو باشد یکی از مسائل مهم ساختار و تشکیلات قضایی است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است یا نظام ما نظام مردمی است و بسیاری از امور را باید از توان و ظرفیت مردمی استفاده کرد.

وی اظهار داشت: اینکه قوه قضاییه بتواند یک برنامه تحول  و اسناد تحول داشته باشد عمل مطلوبی است. این سند در سالهای گذشته و از زمان ریاست حضرت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تدوین شد.

محسنی اژه‌ای گفت: این سند ایستا‌ نیست و در هر زمان و مقطع می‌تواند با توجه به مقتضیات ارتقا پیدا کند و حتی در دو سال اول ارتقا پیدا کرد و در این دوره ان را به اسم سند تحول و تعالی نام‌گذاری کردیم.

در حال تکمیل...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز