معاون پارلمانی رئیس جمهور: بدهی‌های وصول‌شده خارجی خرج اتمام پروژه‌‌های نیمه‌تمام می‌شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۰۹:۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۳۴۲۶۸۹
معاون پارلمانی رئیس جمهور: بدهی‌های وصول‌شده  خارجی خرج اتمام پروژه‌‌های نیمه‌تمام می‌شود
سید محمد حسینی گفت: بدهی های خارجی وصول شده خرج پروژه هایی که معطل مانده بود می‌شود و برخی پروژه ها در 8سال گذشته سنگ روی سنگ گذاشته نشده بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز(پنجشنبه) در پانزدهمین مجمع عمومی سراسری جامعه اسلامی مهندسین گفت: در ایران کسانی تحلیل می‌کردند که باید برای سوریه بعد از بشار اسد فکر کنیم ولی رهبر انقلاب و مدافعین حرم و حاج قاسم ایستادند و شرایط را بگونه دیگری تغییر دادند.

وی با تاکید بر اینکه الان در جنگ تمام عیار ترکیبی هستیم، خاطرنشان کرد: هرجا می توانند ترور و تخریب می‌کنند و جنگ سایبری را شاهدیم.

وی با اشاره با اینکه اکنون که رئیس جمهوری داریم که عزم تحول دارد و باید به بندهای بیانیه گام دوم عمل شود، گفت: سند تحول در 37 موضوع نوشته شده و آقای رئیسی گفتند می‌تواند تکمیل شود و با نظرات کارشناسان و اندیشمندان این امر انجام شد.

وی با بیان اینکه تحرکاتی که در دیپلماسی ما انجام می شود و این رفت و آمدها در حالی است که تمام این تحرکات تعطیل شده بود و الان همه اینها دوباره راه اندازی می شود و اینها آثار اقتصادی دارد و صرفا سیاسی نیست، تصریح کرد: بدهی های خارجی که وصول می شود خرج پروژه‌هایی که معطل مانده بود می‌شود و برخی پروژه ها در 8سال گذشته سنگ روی سنگ گذاشته نشده بود ولی در سال اول تاکنون 26 سفر استانی توسط دولت انجام شده است و قبل از شهریور یک دور به کل ایران سفر انجام خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه در این جنگ تمام عیار ماهم باید دشمن را به چالش بکشیم، گفت: کارهای برنامه هفتم انجام می شود و دولت و مجلس فعالند و دولت برخلاف دولت قبل که معتقد به نوشتن برنامه نبود و دولت حاضر به تکمیل و ارائه برنامه نبود، برنامه را قبول دارد و سند تحول می تواند دستمایه ای برای این کار باشد و باید برنامه ای بنویسیم که بعدا به آن عمل کنیم. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال یکی از حضار درمورد افزایش صرفا 10درصدی حقوق کارمندان گفت: دولت که مردادماه 1400 کارش را شروع کرد و هنوز وزرای سابق حضور داشتند، وقتی گفتیم می خواهیم در پایان مرداد مردا حقوق ها را پرداخت کنیم همدیگر را نگاه می‌کردند و در چنین حالی می شد با چاپ پول بدون پشتوانه کار را انجام داد و رفت ولی باید توان دولت را هم دید ولی قطعا اگر امکانات کشور اجازه دهد در این زمینه کوتاهی نمی شود. ماهانه 10تا 12هزار میلیارد تومان بدهی‌ در قالب اوراق مشارکت پرداخت می شود و رئیس جمهور تاکید بر بهبود وصعیت دارد. 

وی با اشاره به ساماندهی مشکلات مستاجرین گفت: الان در بحث اجاره‌بها که مشکل برای مستاجرین ایجاد شده بود، سران سه قوا جمع شدند و گفتند تمتم قراردادها به طور خودکار تمدید می شود و اینور نیست که مالک بتواند مستاجر را اخراج کند و از مستاجر بعدی چند برابر بگیرد و همچنین سقف 25دصرد در تهران و جاهای دیگر 20درصد تعیین کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز