در یک نظرسنجی انجام شد

رای اعتماد ۸۰ درصدی روس‌ها به پوتین

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۲۲:۴۶:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۳۱۲۶
رای اعتماد ۸۰ درصدی روس‌ها به پوتین
براساس نظرسنجی بنیاد افکار عمومی روسیه ۸۰ درصد پاسخ دهندگان به پوتین اعتماد دارند و ۱۲ درصد اعتماد نداشته و ۸ درصد نیز نظر خاصی نداشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا، نظرسنجی بنیاد افکار عمومی روسیه با مشارکت هزار و ۵۰۰ پاسخ دهنده بالای ۱۸ سال از ۵۳ شهر مختلف این کشور در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ ژوئن انجام شده است. خطای این نظرسنجی کمتر از ۳.۶ درصد اعلام شده است.

براساس این نظرسنجی، ۸۰ درصد پاسخ دهندگان به پوتین اعتماد دارند و ۱۲ درصد اعتماد نداشته و ۸ درصد نیز نظر خاصی نداشتند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۸۱ درصد روس ها اقدامات پوتین را تایید می کنند و هشت درصد با آن مخالف و ۱۱ درصد نظری در این باره ندارند که حاکی از افزایش ۵ پنج برابری محبوبیت پوتین نسبت به یکسال قبل است.

مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه نیز نظرسنجی مشابهی را بین تاریخ های ۱۳ تا ۱۹ ژوئن انجام داد که ۱۶۰۰ نفر در آن مشارکت داشتند. براساس این نظرسنجی، ۸۱.۱ درصد روس ها به پوتین اعتماد دارند و ۷۸.۷ درصد نیز اقدامات وی را تایید می کنند. خطای این نظرسنجی زیر یک درصد اعلام شده است.

اسپوتنیک نوشت: نظرسنجی های انجام شده در روسیه از زمان شروع عملیات ویژه در اوکراین در اواخر فوریه حاکی از افزایش محبوبیت پوتین است. نظرسنجی انجام شده در ژوئن سال ۲۰۲۱، میزان اعتماد به پوتین را ۵۷ درصد، بی اعتمادی به وی را ۳۲ درصد و افراد فاقد نظر خاص را ۱۱ درصد عنوان کرده بود.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز