بورل: خیلی خوشحالم که قرار است مذاکرات را از سر بگیریم

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۵:۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۳۴۶۷
بورل: خیلی خوشحالم که قرار است مذاکرات را از سر بگیریم
نماینده سیاست خارجی در اتحادیه اروپا گفت: فرصتی جدید برای این است که برجام و گفت‌وگوها را بر روی ریل قرار دهیم و خیلی خوشحالم و از آقای وزیر تشکر می‌کنم که قرار است مذاکرات را از سر بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جوزپ بورل نماینده سیاست خارجی در اتحادیه اروپا در نشست مشترک مطبوعاتی با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سفر من یک هدف اصلی دارد این بود که این توقف را بشکنم و تنش ها را  در خصوص مذاکرات برجام کم کنم و این برای من اهمیت اصلی داشت و اینکه یک انگیزه جدید ایجاد کنیم.

وی افزود: یک فرصت جدید برای اینکه برجام و گفتگوها را بر روی ریل قرار دهیم و میخواستم به صورت عمیق با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره آن صحبت کنیم. خیلی خوشحال هستم و از آقای وزیر تشکر می‌کنم که قرار است مذاکرات را در روزهای آتی از سر بگیریم. 

بورل با بیان اینکه قرار است این توقف را بشکنیم و این تنش هایی که در روزهای گذشته وجود داشته است را متوقف کنیم، تصریح کرد: اجازه بدهید یادآوری کنم که من به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات برجام مذاکرات را پیشنهاد کردم و در واقع یک سری سوالات کوچک بود که قرار بود آمریکایی ها با ایرانی ها آن را پاسخ دهند.

 نماینده سیاست خارجی در اتحادیه اروپا گفت: بعد از سفر من، مذاکرات آغاز می‌شود و تیم من در آنجا خواهند بود. رسیدن به توافق برای کل دنیا و جهان مهم است چراکه ما از ماه فوریه در دنیای دیگری زندگی می‌کنیم و جنگی بین روسیه و اوکراین آغاز شد و در چنین فضایی توافق تاریخی ما اگر به نتیجه برسد بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه دنیا دنبال ثبات و امنیت است و امیدواریم با این توافق، امنیت اقتصادی ایران برطرف و همچنین عدم اشاعه هسته‌ای هم برای جهان رفع شود، خاطرنشان کرد: ما در خصوص انتقال دیجیتال و امنیت منطقه ای هم بحث و گفت وگو کردیم. هیچ کس نمی‌تواند ثبات و امنیت خلیج فارس را بدون ایران تضمین کند؛ لذا ما باید به اجرای کامل برجام باید برگردیم.

بورل با بیان اینکه جلسه ما امروز مهم بود چراکه مذاکرات از سر گرفته خواهد شد، اظهار داشت: خوشحال خواهم شد که دوباره به تهران برگردم و در مورد روابط ایران و اتحادیه اروپا به بحث و گفت‌وگو بشینیم چراکه ایران بازار بزرگی است و اقتصادهای ما می‌توانند همدیگر را کامل کنند؛ لذا برجام می‌تواند این ریل را کامل کند.

 نماینده سیاست خارجی در اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما در مورد مسائل کنسولی نیز صحبت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز