مقتدایی: طالبان به قول‌های خود در خصوص حق‌آبه هیرمند عمل کند

۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۰۴:۴۱:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۳۹۰۹
مقتدایی: طالبان به قول‌های خود در خصوص حق‌آبه هیرمند عمل کند
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: در خصوص افغانستان مذاکرات متعددی داشته‌ایم و کسانی که در افغانستان مدیریت امور را در دست دارند قول‌هایی به ایران داده‌اند و ما بر اساس آن قول‌ها به دنبال رعایت حقوق ملت ایران و قواعد بین المللی هستیم.

«عباس مقتدایی» نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "حقآبه هیرمند" گفت: وضعیت ایران در خصوص تامین منافع ملت ایران در عرصه آبهای فرا مرزی کاملا مشخص است. در ادوار گذشته بعضی از کم کاری ها و یا سوء مدیریت ها وجود داشته اما اکنون دولت سیزدهم تلاش می کند تا آنچه که از دست رفته و یا کم کاری ها را جبران کند. 

وی در ادامه بیان کرد: در خصوص افغانستان مذاکرات متعددی داشته ایم وکسانی که در افغانستان مدیریت امور را در دست دارند قول هایی به جمهوری اسلامی ایران دادند و ما بر اساس آن قول ها به دنبال این هستیم که حقوق ملت ایران و قواعد و مقررات بین المللی رعایت شود. 

مقتدایی با بیان این جمله که "اکنون مبنای همکاری جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها در عرصه های مختلف تامین منافع ملت ایران است" خاطر نشان کرد: آب موضوعی مهم است و قواعد و مقررات بین المللی در این زمینه وجود دارد و ما بر اساس آن عمل می کنیم . افغانستان قول های خوبی به ایران داده است و اکنون باید این قولها عملیاتی شود و طرف مقابل بر این نکته که بنای بر همکاری دارد تاکید کرده است و این را در روزها و ماههای آینده باید مشاهده کنیم . ایران بیش از اینکه به حرفها توجه کند به عمل ها و اقدامات توجه می کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز