رئیسی: زائران با لغو روادید زمینی و هوایی می‌توانند به زیارت عتبات بروند‌/ تاکید بر آتش‌بس و رفع محاصره یمن

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۶:۳۷:۲۴
کد خبر: ۱۳۴۳۹۱۴
رئیسی: زائران با لغو روادید زمینی و هوایی می‌توانند به زیارت عتبات بروند‌/ تاکید بر  آتش‌بس و رفع محاصره یمن
رئیس جمهور گفت: در راستای گسترش سیاست ارتباط با همسایگان، امروز کشور عراق را نزدیکترین ملت به ملت ایران می بینیم و نزدیکترین روابط را در حوزه های مختلف را با کشور عراق رقم‌می زنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز(یکشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق که در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد، اظهار داشت: از نخست وزیر کشور دوست و برادر وهمسایه عراق، برای سفر به ایران تشکر میکنم و به آنها خوش‌آمد می‌گویم.

وی با تاکید بر اینکه روابط ما با کشور عراق، روابط معمولی و سنتی نیست، روابط عمیق و ریشه‌داری است که ریشه در فرهنگ و اعتقاد دو کشور دارد و اراده بین مسئولین دو کشور برای توسعه روابط در همه حوزه ها وجود دارد‌، اظهار داشت: در راستای گسترش سیاست ارتباط با همسایگان، امروز کشور عراق را نزدیکترین ملت به ملت ایران می‌بینیم و نزدیکترین روابط را در حوزه‌های مختلف را با کشور عراق رقم‌ می‌زنیم.

گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عراق

رئیس جمهور بیان کرد: در بین همسایگان بیشترین و نزدیک‌ترین روابط را با کشور عراق داریم. در مورد روابط سیاسی اقتصادی و تجاری بین دو کشور مذاکره شد و قرار شد در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری روابط گسترش پیدا کند. 

وی افزود: اتصال ریلی شلمچه و بصره از مواردی بود که صحبت شد و قرار شد این کار زودتر انجام شود و در جهت مراودات دو کشور نقش بسزایی داشته باشد‌.

تسهیل روابط پولی و بانکی دو کشور/زائران می توانند با لغو روادید به زیارت عتبات بروند‌

وی با اشاره به اینکه در تسهیل روابط پولی و بانکی دو کشور قرار شد گام های جدیدی برداشته شود‌، گفت: اشتیاق به زیارت عتبات و زیارت امام حسین همواره در دل ملت ایران است و تسهیل زیارت زیارت زائران از سوی دولت عراق قابل تقدیر است که هم از طریق هوایی و زمینی انجام می‌شود و زائران با لغو روادید می‌توانند به زیارت عتبات بروند‌.

سیدابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: قرار شد برای زیارت زائرین در اربعین حسینی تسهیلات بیشتری را دولت عراق قائل شود و زائرین برای اربعین به سهولت و آسایش از مرزهای زمینی و هوایی به عراق سفر کنند و مشکلات در سنوات گدشته برطرف شود‌. برخی از مشکلات به دلیلی شرایط کرونایی بود.

رئیس جمهور مطرح کرد: ارتباط کشورهای منطقه مورد تاکید دو طرف بود و حضور و دخالت بیگانگان در منطقه مشکل‌ساز است. در این گفت و گو بر مذاکرات مسئولین منطقه برای حل مشکلات منطقه تاکید شد‌. 

 آتش بس و رفع محاصره یمن

وی ادامه داد: حل مشکل یمن مورد تاکید بود و آتش بس در یمن و رفع محاصره یمن مورد تاکید ماست و گفت و گوی یمنی- یمنی مورد تاکید است که به رنج مردم یمن پایان می‌دهد. 

رئیسی تاکید کرد: بدون تردید ادامه جنگ را بی‌حاصل می‌دانیم و جز رنج برای مردم در یمن حاصلی بر این جنگ وجود ندارد و باید این جنگ خاتمه یابد و آتش بس گامی در جهت حل مسائل یمن است.

عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز نخواهد بود

رییس جمهور گفت: تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه برای این رژیم امنیت ساز نخواهد بود‌. ما و عراق بر صلح و آرامش در منطقه تاکید داریم و این صلح در پرتو نقش‌آفرینی همه مسئولین منطقه است و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی  و حضور بیگانگان در منطقه مشکل‌ساز است و مشکلی از منطقه حل نخواهد کرد‌.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز