۷۵درصد آمریکایی‌ها: وضع اقتصاد وخیم است

۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۲۱:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۴۲۰۴
۷۵درصد آمریکایی‌ها: وضع اقتصاد وخیم است
نظرسنجی جدید «سی بی اس نیوز و موسسه یوگاو» نشان داد سهمی از آمریکایی‌ها که وضعیت اقتصادی کشورشان را نسبتا بد یا وخیم توصیف می‌کنند، در هر دو ماه گذشته از ۶۳ درصد به ۷۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، تارنمای هیل نوشت: نظرسنجی جدید «سی بی اس نیوز و موسسه یوگاو» همچنین نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها نگران آن هستند که نتوانند از عهده هزینه‌های روزمره زندگی برآیند.

این نتایج نشان داد، سهمی از آمریکایی‌ها که وضعیت اقتصادی کشورشان را نسبتا بد یا وخیم توصیف می‌کنند، در هر دو ماه گذشته افزایش یافته و نسبت به تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از ۶۳ درصد به ۷۵ درصد رسیده است.

در این میان نظرات جمهوریخواهان درباره وضعیت اقتصادی آمریکا منفی‌تر بود و فقط ۹ درصد از آنها آن را نسبتا خوب ارزیابی کردند.

۳۶ درصد دموکرات ها و ۲۰ درصد افراد مستقل وضعیت اقتصادی را نسبتا مطلوب دانستند.

افزایش بدبینی آمریکایی ها در حالی بروز کرده نرخ تورم در این کشور در ماه مه ازمرز پیش بینی شده توسط اقتصاد دانان  گذشت و تورم سالانه با یک رکورد ۴۰ ساله به ۸.۶ درصد رسید. افزایش قیمت نفت، مواد غذایی و مسکن عمدتا باعث افزایش تورم در ماه مه بوده است.

این نتایج نشان داد که افزایش قیمت ها باعث شده است بسیاری از آمریکایی‌ها نسبت به توانایی خود برای بازنشستگی، رفتن به تعطیلات یا حتی خرید اقلام روزمره مطمئن نباشند.

یک سوم  پاسخ‌دهندگان گفتند که در مورد توانایی خود برای خرید کالاها و خدمات اساسی بسیار نگران هستند در حالی که ۳۲ درصد گفتند که تا حدودی نگران هستند. ۷۳ درصد، دستکم نسبت به توانایی خود در پس انداز کردن پول ابراز نگرانی کردند.

از هر ۱۰ آمریکایی فقط یک نفر گفته است که به برنامه های خود برای بازنشستگی بسیار مطمئن است، در حالی که ۴۱ درصد گفتند که بسیار نگران هستند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بیشترین نگرانی را درباره افزایش قیمت بنزین مطرح کردند و ۶۲ درصد گفتند که قیمت ها در این بخش تاثیرات هنگفتی شخصا بر آنها دارد.

از آنجایی که بانک مرکزی آمریکا  (فدرال رزرو) با افزایش سریع نرخ بهره به تورم فزاینده واکنش نشان می دهد، تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که انتظار دارند اقتصاد کشورشان در سال آینده در رکود باشد.

رهبران فدرال رزرو و دولت بایدن تلاش کرده‌اند نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی را کم ‌اهمیت جلوه دهند و استدلال کنند که کاهش تقاضا بدون ایجاد رکود اقتصادی بزرگ امکان‌پذیر است.

اما تعداد فزاینده ای از اقتصاددانان در مورد احتمال به اصطلاح «فرود نرم» تردید می‌کنند.

نظرسنجی اخیر همچنین نشان داد که ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که رکود در سال آینده رخ خواهد داد، ۲۵ درصد دیگر معتقد بودند که اقتصاد روندی کُند خواهد داشت.

 تنها ۱۳ درصد بر این باور بودند که اقتصاد کشورشان در سال آینده شکوفا یا رو به رشد خواهد بود و ۱۸ درصد معتقد بودند که اقتصاد ثابت خواهد ماند.

این نظرسنجی بین روزهای ۲۲ تا ۲۴ ماه ژوئن (۳-۱ تیر) از طریق مصاحبه با دو هزار و ۲۶۵ بزرگسال ساکن آمریکا و با ضریب خطای ۲.۶ درصد انجام شد.

انتهای پیام/
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز