وزیر بهداشت: در تولید واکسن خودکفا هستیم/ در مناطق مرزی و کشورهای هم جوار خطر وبا وجود دارد

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۱:۴۵:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۵۰۲۸
وزیر بهداشت: در تولید واکسن خودکفا هستیم/ در مناطق مرزی و کشورهای هم جوار خطر وبا وجود دارد
وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: تا به امروز به مقدار 150میلیون دوز وارد کردیم، در 6 مرکز تولید واکسن انجام شد و الان خودکفا هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در رابطه با صفر شدن آمار کرونا، در حاشیه هیات دولت گفت: یکی از بزرگترین موفقیت هایی که جمهوری اسلامی ایران داشته در زمینه کرونا بوده و به دلیل این بوده که واکسیناسیون در حجم وسیع در مدت کوتاهی انجام شد و از واکسن هایی استفاده شد که موثر بودند و از شهریور 1400 ورود واکسن را به کشور آغاز و تا به امروز 150 میلیون دز واکسن وارد کردیم؛ البته از حدود دی ماه دیگر واردات واکسن متوقف و تولید داخلی انجام شد و در 6 مرکز تولید واکسن انجام دادیم، امروز از نظر تولید واکسن کرونا خودکفا هستیم .

وی افزود: واکسیناسیون در مدت کوتاه باعث افزایش ایمنی مردم شد؛ در اجلاسی در سازمان بهداشت جهانی در ژنو، ایران جزء چند کشور موفق در کنترل بیماری کرونا معرفی شد و با توجه به نرخ تک رقمی مرگ و میر در خرداد ماه حتی در بعضی روزها این نرخ به صفر رسیده بود.

عین‌اللهی در خصوص مصوبات ستاد کرونا خاطرنشان کرد:در فضاهای باز استفاده از ماسک الزامی نیست و عمدتا در فضاهای بسته که تهویه مناسب  ندارند و بویژه در وسایل نقلیه عمومی مثل هواپیما و قطار و اتوبوس استفاده از ماسک حتما لازم است که استفاده شود. 

وی در خصوص پاندمی و آندمی ادامه داد: نکته مهم این است که بیماری کرونا به طور کلی از بین نخواهد رفت ومانند آنفلوانزا خواهد شد و کلا بیماری ها به این گونه است که از یک فاز وارد مرحله همه گیری می‌شوند به مرحله تک گیری برمی‌گردند. بیماری کرونا مانند آنفلوانزا خواهد بود.

وزیر بهداشت با توصیه به سالی یک بار واکسیناسیون علیه این بیماری گفت: در بعضی از کشورها آمار قابل توجه ای وجود دارد و با توجه هبه مسافرت‌هایی که به داخل کشور انجام می شود ما توصیه میکنیم افرادی که شش ماه از تزریق واکسن آنها گذشته این کار را انجام دهند. امسال دولت واکسیناسیون به طور رایگان انجام خواهد داد و در سالهای بعد با توجه به وضعیتی که در دنیا وجود دارد توصیه می‌کنیم که این واکسن در اختیار داروخانه ها قرار بگیرد و هر کسی که مایل بود و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند این واکسن را انجام بدهند. 

حدود 40 مورد مبتلا به وبا گزارش شده است 

وی در خصوص بیماری وبا به خبرنگار برنا گفت: ما هنوز آمار قابل توجه ای نداریم و چیزی حدود 40 مورد گزارش شده است؛ در مناطق مرزی و کشورهای هم جوار این خطر وجود دارد و در حال کنترل آن هستیم؛ شستشوی خوب سبزیجات است  بسیار حائز اهمیت است که راه انتقال این بیماری از طریق سبزیجات است .

وزارت بهداشت از قانون جوانی جمعیت جلوتر است 

وزیر بهداشت در خصوص گزارش عملکرد جوانی جمعیت اظهار داشت: در جوانی جمعیت جزء وزارت های پیشرو هستیم و در حدود سه الی چهار ماه پیش قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت با مسئولیت بنده آغاز به کار کرد؛ تمام معاونت‌ها موظف هستند که گزارشات خود را بدهند و فکر می‌کنم که از قانون هم ما جلوتر هستیم. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز