گاف جدید بایدن/ سوییس به جای سوئد!

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۰:۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۳۴۵۵۷۷
گاف جدید بایدن/ سوییس به جای سوئد!
رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در جریان سخنرانی مطبوعاتی خود گفت که با رهبر سوئیس تماس گرفته است تا درباره کنار گذاشتن دو قرن بی طرفی برای پیوستن به ناتو گفت وگو کند. وی بلافاصله اشتباه خود را تصحیح کرد و گفت منظورش در واقعً سوئد است!

به گزارش خبرگزاری برنا از نیویورک پست، بایدن در سخنرانی مطبوعاتی خود گفت: برخی از مطبوعات آمریکایی به یاد دارند آن زمان را که رئیس جمهوری فنلاند با من تماس گرفت و پرسید می‌تواند بیاید و من را ببیند، سپس او روز بعد آمد و گفت: آیا از پیوستن کشورم به ناتو حمایت می‌کنید؟ همان موقع وی پیشنهاد کرد که با رهبر سوئیس هم تماس بگیریم.

رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله اشتباه خود را اصلاح کرد و با شوخی افزود: "سوئیس؟ خدای من، من واقعا نگران گسترش ناتو!  و پیوستن سوئد هستم. "

بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در مادرید پس از نشست سران ناتو صحبت می کرد که در آن فنلاند و سوئد رسماً برای پیوستن به ائتلاف نظامی در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین که بیش از چهار ماه از آن می گذرد، دعوت شده اند.

سوئد از زمان جنگ های ناپلئون در اوایل دهه ۱۸۰۰ که در طی آن کنترل فنلاند را به روسیه از دست داده بود، در درگیری های نظامی مختلف اروپا بی طرف بود.

فنلاند هم از دوران جنگ جهانی دوم، زمانی که مقدار قابل توجهی از خاک خود را به اتحاد جماهیر شوروی داد، بی طرف بود.

بایدن که امسال ۸۰ ساله می شود، سابقه طولانی در ذکر اشتباهی نام کشورها دارد. ماه گذشته، او زمانی که می‌خواست بگوید «کره جنوبی» در زمره حامیان تحریم‌های آمریکا علیه روسیه است، به اشتباه نام «کره شمالی» را بر زبان آورد.

سال گذشته هم، وی در مورد زمینه‌های بالقوه همکاری با روسیه، لیبی و سوریه را با هم قاطی کرد.

اضافه شدن فنلاند و سوئد پس از موافقت ترکیه با پیوستن کشورهای شمال اروپا به این ائتلاف، تعداد کشورهای عضو ناتو را به ۳۲ کشور رساند.

انتهای پیام/

نظر شما