امیرعبداللهیان: مخالف هرگونه اقدام نظامی برای حل سوتفاهمات بین ترکیه و سوریه هستیم

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۳:۲۵:۲۷
کد خبر: ۱۳۴۶۰۶۲
امیرعبداللهیان: مخالف هرگونه اقدام نظامی برای حل سوتفاهمات بین ترکیه و سوریه هستیم
وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: نگرانی‌های ترکیه را در مورد مسائل امنیتی درک می‌کنیم؛ قویا مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم و برای حل سوتفاهمات موجود بین ترکیه و سوریه از طریق دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: نگرانی‌های ترکیه را در مورد مسائل امنیتی درک می‌کنیم؛ قویا مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم و برای حل سوتفاهمات موجود بین ترکیه و سوریه از طریق دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: سفر اخیر رئیس جمهوری سوریه به تهران نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور به شمار می‌رود. در این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های همه‌جانبه دو کشور از جمله در حوزه‌های متنوع اقتصادی و تجاری شدیم. 

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در این سفر قرار است با همکارم آقای فیصل مقداد مناسبات جاری دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی و تجاوز آنها به تمامیت ارضی سوریه را قویاً محکوم می‌کنیم؛ با تحریم‌هایی که علیه مردم و مقاوم سوریه اعمال می‌شود صهیونیست‌ها به دنبال بی‌ثبات سازی و افزایش مشکلات مردم در سوریه هستند. اکنون که مردم سوریه در حال بازگشت به شهرها و منازل مسکونی خود هستند می‌خواهند با این اقدامات دمشق را به صورت نادرست، ناامن جلوه دهند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز